loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 286 دوشنبه 06 بهمن 1399 نظرات (0)

گوشی‌های تاشو زمانی محبوبیت زیادی داشتند و اکنون نیز با این حس نوستالژی جایگاه ویژه‌ای در قلب علاقه‌مندان به تلفن‌های همراه پیدا کرده‌اند. در حال حاضر نوکیا یک گوشی تاشو  به نام گوشی نوکیا 2720 فلیپ تولید کرده است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

معرفی گوشی نوکیا 2720 فلبپ

طراحی و سخت افزار

گوشی 2720 در یک بسته 2 بخشی جمع و جور عرضه می شود، بخش اول برای دیدن دستگاه، برای خریداران شفاف در نظر گرفته شده، در حالی که بخش دوم جعبه ایی است که شارژر، هدفون ها و دفترچه ها را در خود جای داده است.

این دستگاه به زیبایی طراحی شده، ابعادی جمع و جور با گوشه ها و زاویه های نرم دارد، که نگه داشتن آن را در دست آسان می سازد و به راحتی در جیب جا می شود. پهنای دستگاه تنها 54.4mm است و ارتفاع آن در حالت بسته به اندازه 104.8mm است. ارتفاع دستگاه در حالت باز 192.7mm می باشد.

گوشی 2720 به خوبی در دست جا می شود و برای نگه داشتن و استفاده از آن بسیار آسان است. تنها مشکل آرگونومیک دستگاه هنگام برقراری تماس تلفنی ظاهر می شود، چرا که مدت هاست عادت کرده ایم تلفن های فلت را در گوش خود نگه داریم، اما گوشی 2720 یک تلفن فلیپ است که لولا دارد و به زاویه 180 درجه نمی رسد، بنابراین به مدتی زمان نیاز دارید تا به استفاده از یک دستگاه زاویه دار حین تماس تلفنی عادت کنید.

برای یک فیچر فون، کیفیت ساخت این دستگاه خوب است. ساختار دستگاه نیز خوب به نظر می رسد، اما از آنجایی که مواد استفاده شده دو نوع پلاستیک است، هنگام نگه داشتن آن در دست حس پلاستیکی بودن دستگاه را دریافت می کنید. این دستگاه فاقد استحکام برخی فیچر فون هاست حتی به 2720 اورجینال هم نمی رسد.

در قسمت جلوی دستگاه، یک صفحه نمایش 1.3 اینچی وجود دارد که در صورت داشتن نوتیفیکیشن جدید آیکون ساعت و نوتیفیکیشن را نمایش می دهد. در سمت راست دستگاه دکمه کم و زیاد کردن صدا وجود دارد، در حالی که در سمت مخالف دکمه emergency/Google Assistant و جک هدفون 3.5mm وجود دارد. این امکان وجود دارد، زمانی که دستگاه در حالت تاشو قرار دارد صدا را افزایش دهید یا دستگاه را در حالت silent قرار دهید. صفحه نمایش جلو رنگی است، که با توجه به المنت های رابط کاربری کمی سورپرایز کننده است، با این حال نوار صدا سیاه و سفید می باشد.

در رابطه با دکمه emergency/Google Assistant باید گفت، در تنظیمات چگونگی تغییر آن از “Google Assistant” به “Emergency button” نیامده است، اما خوشبختانه در این باره اطلاعاتی در صفحه رسمی نوکیا آمده است که می گوید، “گزینه دکمه در هنگام راه اندازی انتخاب شود. اگر مود Accessibility در طول اولین بوت Nokia 2720 Flip انتخاب شود، سپس دکمه فعال می شود. اگر مود Accessibility انتخاب نشود، پس این دکمه برای مود Accessibility تنظیم می شود”. هنگامی که مود Accessibility در تنظیمات فعال شود، گزینه ایی برای تنظیم دکمه Emergency دریافت می کنید و همان طور که در تبلیغاتی که در زیر آمده مشاهده می کنید کار می کند.

دوربین

دوربین این گوشی هم کیفیت پایینی دارد و مثل دیگر فیچرفون ها عملکرد مطلوبی را نباید از آن انتظار داشته باشید. برای خرید گوشی از سایت دیجی دو اقدام کنید.

باتری و شارژدهی 

عمر باتری گوشی موبایل نوکیا ۲۷۲۰ Flip هم طولانی خواهد بود. با یک بار شارژ میتوانید تا چند روز پی در پی از این گوشی استفاده کنید که با توجه به شارژ یک روزه ای که از بیشتر محصولات هوشمند میگیرید بسیار بهتر است.

نتیجه گیری گوشی نوکیا 2720 فلیپ

در کل، Nokia 2720 Flip دستگاه خوبی است. قیمت آن 90 یورو تعیین شده که ارزان نیست، اما تجربه منحصر به فردی را با آن کسب خواهید کرد. اگر سبک زندگی شما متناسب با یکی از موارد کاربردی است که در بالا ذکر شده و بودجه کافی در اختیار دارید و علاقمند به خرید Flip هستید، آن را توصیه می کنم. این گوشی جایگزینی برای تلفن هوشمند نخواهد بود و در برخی موارد فیچرفون های ارزان تر می توانند جایگزین آن شوند، اما گزینه های طراحی و اتصال که آن را بین یک “تلفن معمولی” و یک “تلفن هوشمند” قرار می دهند آن را به خریدی جذاب تبدیل می کند.

محمد سامان بازدید : 86 شنبه 04 بهمن 1399 نظرات (0)

گوشی هوشمند می 9 اولین اسمارتفون در جهان است. که مجهز به چیپست قدرتمند Snapdragon 855 شده است. بخش جلویی و پشتی این گوشی از لایه های شیشه ای ساخته شده و یک قاب فلزی این دو بخش را به یکدیگر متصل کرده است. این محصول از صفحه نمایشی بزرگتر برخوردار بوده و از طرفی از ناچ و لنزهایی با اندازه ی کوچکتر استفاده می کند. اسمارتفون پیشرو در تمامی نسخه ها از سنسور اثر انگشت پنهان در زیر پنل بهره می برد.

شاید بزرگترین نقطه ی قوت گوشی هوشمند Mi 9 استفاده از دوربین اصلی سه گانه باشد. مجموعه ای که با ارائه ی قابلیت های متعدد عملکردی بی نظیر را از خود به جای می گذارد.

فناوری شارژ سریع این اسمارتفون در مقایسه با پرچمدار قبلی عملکردی بهتر دارد. البته گوشی Mi 9 مجهز به فناوری شارژ بی سیم سریع بوده و با انتقال قدرت 20 وات در این زمینه سریعتر از هر گوشی دیگری خواهد بود. به علاوه این دستگاه از سیستم عامل اندروید ورژن 9.0 و رابط کاربری MIUI 10 استفاده می کند.

برند Xiaomi هرگز اسمارتفونی مقاوم در برابر آب را عرضه نکرده و عدم وجود نام گواهینامه ی IP در کنار گوشی Mi 9 نشان دهنده ی ادامه دار بودن این موضوع است. به علاوه این اسمارتفون فاقد پورت جک 3.5 میلیمتری صدا و اسلات کارت حافظه ی جانبی نیز می باشد.

طراحی گوشی شیائومی می 9

همانند اکثر پرچمداران حال حاضر بازار، شیائومی می 9 هم از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده ولی در نسخه اکسپلورر شاهد قاب شیشه ای شفاف در پشت بدنه هستیم که ظاهر مدرنی به دستگاه می دهد. ظاهراً طراحی می 9 اکسپلورر به شخصیت آلیتا و فیلم Alita: Battle Angel هم ارتباط دارد و در برخی بازارها با تم ویژه عرضه می شود در هر صورت همه می دانیم که آنچه زیر این قاب شفاف دیده می شود، قطعات اصلی گوشی نیستند و فقط نقش تزئینی دارند.

پنل پشتی می 9 از جنس گوریلا گلس ۵ ساخته شده و با انحنای نسبتا زیادی از دو طرف به سمت فریم فلزی گوشی پیشروی کرده است، بدین ترتیب می ۹ باریک‌تر از ضخامت واقعی خود به‌نظر می‌رسد. اگرچه به‌لطف چنین ساختاری، پرچم‌دار شیائومی به‌خوبی در دست جای می‌گیرد، پوشش صیقلی فریم درکنار جنس بدنه، باعث می‌شود تا دستگاه بسیار لغزنده باشد و به‌سادگی از دست سُر بخورد.

این پنل شیشه ای گوشی می 9 شیائومی با لبه های خمیده و فریم آلومینیومی براق (سری 7000) همان ترکیبیست که از یک پرچمدار تمام عیار در سال 2019 انتظار داریم. علاوه بر انحنای زیاد و لغزندگی شیشه پشت بدنه، شیائومی حتی فریم فلزی باریک و براق را هم مقداری قوس بخشیده تا در دست گرفتن گوشی را برای شما سخت تر کند. ظاهراً اینجا هم در نبرد بین زیبایی و کارآیی، اولی پیروز شده است اما با استفاده از قاب محافظ داخل جعبه می توانید مشکلات ارگونومی و کثیف شدن بدنه شیشه ای را به فراموشی بسپارید.

دوربین سه‌گانه‌ی می 9، شامل حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو و دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی با ساختاری عمودی و برآمدگی محسوسی در گوشه‌ی سمت چپ محصول به‌چشم می‌خورد. برآمدگی دوربین باعث می‌شود تا حین کار کردن با گوشی روی سطوح تخت، شاهد تکان‌خوردن آن باشیم.

لبه‌ی سمت راست می ۹ کلیدهای کنترل صدا و پاور را در بطن خود دارد و لبه‌ی سمت چپ از کلید فیزیکی فراخوانی دستیار دیجیتال شیائومی یا گوگل اسیستنت (در نسخه‌ی بین‌المللی) میزبانی می‌کند، وجود این کلید باعث می‌شود تا بسیاری از مواقع حین استفاده از ترکیب کلیدها برای اجرای برخی قابلیت‌ها نظیر ثبت اسکرین‌شات، به‌صورت تصادفی، دستیار شیائومی را نیز فرابخوانید.

اگرچه در لبه‌ی پایین می ۹ دو دریچه‌ی اسپیکر وجود دارد،‌ تنها یکی از آن‌ها در پسِ خود اسپیکری دارد و دیگری نقش دریچه‌ی میکروفون را ایفا می‌کند. درکنار اسپیکر تکی می ۹، پورت USB-C به‌چشم می‌خورد. با نگاهی به نسل گذشته‌، مایه‌ی تعجب نیست که می ۹ از وجود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بی‌بهره باشد. پرچم‌دار نیمه اول 2019 شیائومی قابلیت ارتقاء حافظه را نیز ارائه نمی‌دهد؛ اما از دو سیم‌کارت با قالب نانوسیم پشتیبانی می‌کند.

جالب است بدانید که می 9 جزو معدود پرچمداران امروزی به شمار می آید که به فرستنده IR مجهز شده و این فرستنده به همراه میکروفون حذف نویز در قسمت بالایی قرار داده شده است. بنابراین با استفاده از این فرستنده و اپلیکیشن Mi Remote می توان از گوشی Mi 9 برای کنترل سایر تجهیزات الکترونیکی مانند تلوزیون و … استفاده کرد. داستان لبه پایینی هم کاملا تکراری بوده و در این قسمت شاهد قرار گیری پورت Type-C، اسپیکر تک کاناله و میکروفون هستیم.

قسمت جلوی گوشی اما ظاهر کاملا جدیدی دارد. شیائومی در این گوشی، تجهیزات تشخیص چهره ای که در نسل قبلی دیده بودیم را به طور کامل کنار گذاشته و بریدگی کوچک این نمایشگر، فقط محل قرار گیری دوربین سلفی می باشد. همین موضوع در کنار حاشیه پایینی به مراتب کوچک تر از نسل قبلی، باعث شده است که نمایشگر 6.4 اینچی این گوشی، حدود 90 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص دهد. بد نیست بدانید که با وجود کاهش حاشیه ها، شیائومی اسپیکر مکالمه را در قسمت بالایی حفظ کرده و چراغ نوتیفیکیشن نیز در سمت راست آن قرار دارد.

گوشی هوشمند Mi 9 دارای ارتفاع 155 میلیمتر ، عرض 75 میلیمتر و ضخامت 7.6 میلیمتر می باشد. ابعادی که با وجود بهره مندی از پنلی بزرگتر تقریبا مشابه با پرچمدار قبلی است. از طرفی این اسمارتفون دارای وزن 173 گرم بوده که حدود 4 گرم کمتر از وزن گوشی Mi 8 می باشد. تمامی این موارد، از گوشی می 9 یک محصول زیبا و باکیفیت ساخته اند، با این وجود طراحی آن همچنان دارای نواقصی است که از میان آن ها می توان به نبود جک 3.5 میلی متری هدفون، عدم مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و برآمدگی دوربین اشاره کرد.

نمایشگر

گوشی شیائومی می 9 به نمایشگر بزرگ 6.39 اینچی مجهز شده است که پنل آن، مشابه نسل قبلی از نوع سوپر آمولد ساخت سامسونگ می باشد و در قسمت بالای آن، بریدگی قطره ای شکل به چشم می خورد. شیائومی مطابق انتظار و در راستای کاهش هزینه ها، رزلوشن 1080×2340 را برای این پنل در نظر گرفته است که شاید به خوبی پرچمداران گران قیمت نباشد؛ اما تراکم پیکسلی بسیار خوب 402 پیکسل در هر اینچ را در اختیار می گذارد. نسبت تصویر در نظر گرفته شده برای نمایشگر نیز، 19:5:9 می باشد که یکی از کشیده ترین نسبت های تصویر بوده و استفاده از عرض گوشی را آسان تر می کند.

شایدگوشی می 9 از نظر قیمت، فاصله زیادی با پرچمداران روز داشته باشد؛ اما کیفیت نمایشگر آن در سطح عالی قرار می گیرد و اختلاف چندانی با بهترین ها نخواهد داشت. پنل بکار رفته در این گوشی، رنگ ها را به صورت زنده و شادابی به نمایش می گذارد که باعث می شود تماشای هرگونه محتوایی در داخل آن، لذت بخش باشد. علاوه بر این، حداکثر روشنایی این پنل در حالت دستی به حدود 450 نیت و در حالت خودکار به بیش از 600 نیت افزایش پیدا می کند که نشان می دهد مشکلی از بابت استفاده از گوشی در فضاهای باز و زیر تابش نور آفتاب، وجود نخواهد داشت.

نمایشگر سوپر آمولد می 9 از زاویه دید بسیار خوبی برخوردار است و رنگ مشکی در آن به صورت عمیقی به نمایش گذاشته می شود. همچنین این نمایشگر از HDR10 و فضای رنگی DCI-P3 نیز پشتیبانی می کند و هنگامی که حالت کنتراست آن روی “استاندارد” باشد، رنگ های باز تولید شده در آن، از دقت بسیار خوبی برخوردار خواهند بود.

البته از قسمت تنظیمات می توان کنتراست نمایشگر را روی دو حالت Automatic و increased نیز قرار داد که در حالت اول، رنگ ها بر اساس شرایط محیط تنظیم خواهد شد و در حالت دوم، شادابی رنگ ها افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین از این قسمت می توان دمای رنگ ها را در سه حالت پیش فرض، گرم و سرد قرار داد و ویژگی Ambient Display در واقع همان نمایشگر همیشه روشن می باشد که با توجه به استفاده از پنل اولد، شیائومی برای پرچمدار خود در نظر گرفته و از قابلیت شخصی سازی نیز پشتیبانی می کند.

جالب است بدانید که شیائومی در اقدامی قابل تحسین، از آخرین نسخه شیشه کورنینگ، یعنی گوریلا گلس 6 برای محافظت نمایشگر استفاده کرده است که در حال حاضر به عنوان محکمترین شیشه محافظ بین اسمارتفون ها شناخته می شود و سازگاری بهتری با سنسور های اثر انگشت زیر نمایشگر دارد.

دوربین

دوربین گوشی شیائومی Mi 9 باید بسیار قابل توجه باشد؛ این دوربین ترکیبی از لنز اصلی 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.75، لنز تله 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 و لنز اولترا واید 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 است. لنز اصلی دارای سنسور 48 مگاپیکسلی 586 IMX سونی است و با هواوی و آنِر در رقابت است. در مورد تعداد پیکسل‌ها، شیائومی 9 Mi با ترکیب چهار پیکسل و به‌دست آوردن یک پیکسل، تلفن‌های رقیب 48 مگاپیکسلی را دنبال می‌کند. اگر می‌خواهید اندازه فایل‌های خود را پایین نگه دارید، می‌توانید به راحتی از حالت عادی 12 مگاپیکسلی استفاده کنید.

خبر خوب این است که دوربین گوشی شیائومی Mi 9 تقریبا به شکلی که شما بخواهید عمل می‌کند. عکس‌ها تیز و با جزئیات، با رنگ‌های قوی و دامنه دینامیکی عالی هستند. این پیکسل‌های حساس همچنین اطمینان می‌دهند که در تنظیمات کم نور، نویز در کمترین حد خود باقی می‌ماند. فوکوس خودکار خوب کار می‌کند و دیافراگم نسبتا بزرگ روی لنز اصلی برای Depth effect بسیار عالی است. اگر می‌خواهید خودتان تنظیمات را تغییر دهید، یک حالت حرفه‌ای نیز وجود دارد. جلوه‌های بوکه نیز خوب هستند و برای جدا کردن موضوع بدون این که از سر و ته آن بزنند عالی کار می‌کنند.

لنز زاویه اولترا واید نیز بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. با دید 117 درجه‌ای، با وجود لنزهای 123 درجه در گلکسی S10 کاملا مناسب نیست، با این حال بسیار گسترده است. این فرصت‌های زیادی را از شما می‌گیرد؛ از عکس‌های گروهی و فیلمبرداری از خود برای ویلاگ‌ها، تا دیدن چشم‌اندازهای دور با زاویه دید گسترده. داشتن لنز زوم نیز برای عکس‌های کلوزاپ و عکس گرفتن از مسافت دور بدون افت کیفیت مفید است. ترکیب این ویژگی‌ها در اصل گزینه‌های زیادی را برای شما فراهم می‌کند تا در اطراف گشت بزنید و عکس‌های عالی بگیرید.

در کل، گوشی شیائومی Mi 9 انتخاب خوبی برای عکاسان آماتور یا دوستداران رسانه‌های اجتماعی است. صحبت از هواخواهان رسانه‌های اجتماعی شد؛ بدون شک لنزهای سلفی 20 مگاپیکسلی باعث خوشحالی مخاطبان خواهد شد. همچنین سایر حالت‌ها و قابلیت‌های ارائه شده این دوربین‌ها مانند حالت فیلم کوتاه و اسلوموشن عالی هستند. بسیاری قابلیت‌های زیبایی نیز وجود دارد و تا جایی پیش می‌رود که می‌توانید چانه خود را ترمیم کرده و در صورت تمایل در عکس آرایش کنید.

در کل فیلمبرداری نیز خوب است؛ تصویربرداری تا 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و بهره‌گیری از تمام لنزها از قابلیت‌های آن است. لرزش‌گیر اپتیکال وجود ندارد، اما لرزش‌گیر الکترونیکی واقعا خوب است. در حقیقت، هنگام صحبت از ویدیو، DxOMark به دلیل تعادل، نویز کم و عملکرد کم‌نور عالی، گوشی می 9 شیائومی را در رده بهترین‌ها قرار داده است. فیلم دوربین سلفی نیز بسیار عالی است و کیفیت خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می 9

شیائومی ادعا می کند که Mi 9 به سریع‌ترین شارژ بی‌سیم دنیا مجهز است که ادعای چندان بی‌اساسی هم نیست. این کمپانی ادعا می‌کند که برای شارژ بی‌سیم باتری ۳۳۰۰ میلی‌ آمپرساعتی mi 9 تنها ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه زمان لازم است. این درحالیست که بررسی‌های انجام‌شده حاکی از این بودند که زمان موردنیاز برای شارژ کامل این گوشی به صورت بی‌سیم حتی از این میزان نیز کمتر بوده و برابر با ۹۰ دقیقه است که رکوردی فوق‌العاده برای شارژرهای بی‌سیم به‌شمار می‌رود.

همچنین شارژ سریع شیائومی می ۹ نیز همچنان پرقدرت بر سر کار خود حاضر است و با استفاده از کابل‌های USB-C قادر است این گوشی را ظرف تنها ۶۵ دقیقه از صفر تا صد درصد شارژ کند.

نکته‌ی جالب و قابل توجه دیگر در خصوص می ۹ حسگر اثر انگشت جدید آن است که در زیر صفحه‌نمایش واقع‌شده و در حقیقت یک به‌روزرسانی برای نمونه‌ی استفاده‌شده در Mi 8 Pro به‌شمار می‌رود که ضریب اطمینان بالاتری نسبت به آن داشته و علاوه بر این که میدان عملکردی گسترده‌تری دارد، گوشی را با سرعت بیشتری آنلاک می‌نماید. البته هنوز هم از حیث سرعت نمی‌توان حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش را با نمونه‌های قدیمی تر که در قسمت پشتی گوشی‌ها استفاده می‌شدند، مقایسه کرد، اما پیشرفت شیائومی در این امر نشان‌دهنده‌ی این است که تا رسیدن به آن نقطه زمان زیادی باقی نمانده‌است.

کلام آخر

قطعا Mi 9 یکی از خوش قیمت ترین گوشی های بالارده باه حساب می آید. به هر قسمت این گوشی نگاه کنید نقاط قوت قابل رویت هستند. تنها نقطه ضعف این گوشی باتری 3300 میلی­ آمپر ساعتی آن است که آن هم به لطف شارژ سریع قابل چشم پوشی است. اما دلایلی که باعث می­شود تا این گوشی در بالای لیست گوشی­ های پیشنهادی قرار بگیرد ظاهر زیبا با گوریلا گلس 6، نمایشگر SuperAMOLED بسیار با کیفیت و بزرگ، دوربین­ سه گانه با امکانات بالا و پردازنده قدرتمند در حد S10 سامسونگ است. تمام این ویژگی ها در کنار قیمت بسیار مناسب باعث شده تا یکی از پرفروشترین ها باشد. این گوشی با قیمت 449 و 499 یورویی خود یکی از شگفتی ­های بازار موبایل به حساب می­آید. قطعا انتخاب این گوشی یکی از بهترین انتخاب ­ها به شمار می­آید. برای اطلاعات بیشتر و خرید به فروشگاه اینترنتی دیجی دو مراجعه کنید.

محمد سامان بازدید : 135 پنجشنبه 02 بهمن 1399 نظرات (0)

گوشی های تازه ی سری Galaxy A سامسونگ به قدری خوب و قابل اعتماد بوده اند که موجب بوجود آمدن حس بی اعتمادی برای دارندگان سری های گوشی S10 شده است. از کجا به این نتیجه رسیده ایم؟ خب می توان گفت که گوشی A40 نمونه ی ارزان قیمت S10e بوده و گوشی A50 که زمان نسبتا کوتاهیست که در بازار در حال عرضه است، مدل ارزان تر اما مشابه S10 Plus می باشد.

 

اما پیش از اینکه به دفاع از سری پرچمداران سامسونگ بپردازید از شما می خواهیم تا نگاهی به این اعداد بیندازید. گوشی Galaxy A50 دارای نمایشگر مشابه 6.4 اینچی sAMOLED با وضوح تصویر 1080p ، حسگر اثر انگشت اپتیکال درون زیر صفحه و سیستم سه دوربینه ی مجهز به لنز دید و فوق وسیع یا Ultra-Wide ، حافظه ی داخلی 64 و 128 گیگابایت و پردازنده ی هشت هسته ی Exynos 9610 و باتری 4.000 میلی آمپری بوده که این باتری تنها 100 میلی آمپر کمتر از S10 Plus می باشد. اما نکته ی جالب اینجاست که قیمت A50 با این مشخصات فنی تقریبا مشابه 300 یورو و گوشی S10 Plus با قیمت 999 یورو در بازار به فروش میرسند.

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی a50

سامسونگ برای ساخت بدنه محصولات سری گلکسی A خود از ترکیب شیشه و پلاستیک استفاده کرده بنابراین گوشی مورد بحث ما نیز در پوشش خود هم شیشه دارد و هم پلاستیک هرچند پس از خرید گلکسی A50 جنس پلاستیکی آن بیشتر احساس می‌شود.

اما فارغ از مواد سازنده، نکته‌ای که این گوشی میان‌رده را جذاب کرده، شیوه رنگ‌بندی گرادیان آن است. در واقع، قاب پشتی بسیار درخشان می‌باشد که باعث انعکاس نور می‌گردد و هر بار که به آن نگاه می‌کنید، رنگش عوض می‌شود بر این اساس، نمی‌توانیم بگوییم که گلکسی A50 دقیقاً چه رنگی است هرچند خودِ سامسونگ آن را تا کنون به رنگ مشکی، سفید، آبی و نارنجی مسی تولید کرده است.

حالا اگرچه نمی‌توانیم در این گوشی شاهد پوشش گوریلا گلس باشیم ولی مطمئناً سامسونگ توانسته با این شیوه طراحی استحکام محصولات میان‌رده‌اش را تا حد زیادی بالا ببرد و از این حیث موفقیت کسب کند.

بد نیست به قاب پشتی گلکسی A50 هم سری بزنیم تا متوجه شوید این دستگاه سه لنز دارد که البته در مقایسه با ماژول سه‌گانه موجود در تولیدات هوآوی به هیچ وجه قابل‌مقایسه نیست. سنسور اصلی این گوشی 25 مگاپیکسلی است که دو سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید با فوکوس ثابت و 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق آن را همراهی می‌کنند. ضمن اینکه یک فلاش LED هم زیر این سه حسگر جای‌گیری کرده است. این را هم اضافه کنیم که دوربین کمی برآمدگی دارد ولی چنان‌چه گوشی را روی سطح صافی گذاشتید زیاد تکان نخواهد خورد.

ظاهر جلویی این گوشی به کلی با نمایشگر 6.4 اینچی Infinity-U از نوع Super AMOLED پوشیده شده است. ناچ در این دستگاه شبیه حرف انگلیسی U می‌باشد و در آن دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. همچنین بریدگی اسپیکر بالایی هم بسیار کوچک است که به سختی می‌توانید آن را مشاهده کنید.

این صفحه نمایش در بالا و کناره‌های خود حاشیه‌های مشکی رنگ باریکی دارد ولی در پایین آن این نوار تیره کمی ضخیم‌تر است. به این نکته اشاره کنیم که تنها گوشی‌های پرچمدار هستند که در قسمت پایینی نمایشگر خود حاشیه مشکی رنگ ندارند بنابراین وجود چنین چیزی در دستگاه‌های میان‌رده نمی‌تواند موضوع بسیار جدی باشد.

حسگر بیومتریک گلکسی A50 از نوع سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش است که عملکرد آن شبیه نمونه موجود در خانواده گلکسی اس 10 می‌باشد. این سنسور در پایین نمایشگر قرار داشته و به راحتی امکان شناساندن اثر انگشت به آن وجود دارد اما نمی‌تواند چندان قابل‌اعتماد باشد چرا که یک بار درست کار می‌کند و بار دیگر نمی‌تواند صاحب دستگاه را بشناسد ولی شرکت سازنده برای آن بروزرسانی نرم‌افزاری منتشر کرده که باعث بهبود عملکرد آن شده است.

مطمئناً با نمایشگر 6.4 اینچی که در این محصول سامسونگ مشاهده می‌شود، می‌توانیم آن را از نظر اندازه مشابه گوشی‌های سری گلکسی اس 10 بدانیم. در این پنل همچنین، گزینه‌های HDR10+ و لبه‌های برآمده وجود دارند و رزولوشن و نسبت بدنه به تصویر آن نیز به ترتیب 1080p و 19.5:9 می‌باشد.

گلکسی A50 دارای 7.7 میلی‌متر ضخامت، 74.7 میلی‌متر عرض و 158.5 میلی‌متر طول است و وزنش هم به 166 گرم می‌رسد تا از گلکسی اس 10 پلاس تنها 9 گرم سبکتر باشد.

فریم این دستگاه از پلاستیک تولید شده و بسیار درخشان و براق است. در قسمت‌هایی که طول بیشتری دارد، ضخامت گوشی کمتر می‌شوند. در سمت چپ، محل قرار دادن مموری کارت و سیمکارت به چشم می‌خورند و در سمت راست هم دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا حضور یافته‌اند. سایر ملزومات نظیر پورت USB-C، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و اسپیکر نیز در پایین جای دارند.

به طور کلی مطمئناً در زمینه شیوه طراحی، از خرید سامسونگ گلکسی A50 رضایت خواهید داشت چرا که با آن به مشکل خاصی برخورد نخواهید کرد و به راحتی می‌توانید این دستگاه را آلترناتیو مناسبی برای گوشی‌های شیشه‌ای در نظر بگیرید.

خوش‌دستی این گوشی هم مانند سایر محصولات سامسونگ است زیرا کناره‌های آن کمی باریک بوده ولی با این حال، اصلاً لغزنده نیست. هرچند باید این موضوع را در نظر داشته باشید که اثر انگشت و آلودگی‌ها خیلی راحت روی قاب گلکسی A50 باقی می‌مانند.

نمایشگر

گوشی گلکسی A50 سامسونگ به یک نمایشگر بزرگ 6.4 اینچی که از کیفیت بالای فول اچ دی بر خوردار می باشد مجهز شده است.

رزولیشن 2340 در 1080 برای گوشی میان رده سامسونگ به نظر کافی می رسد، تصاویر در گوشی ای 50 سامسونگ در هر اینچ 403 پیکسل را برای شما به نمایش می گذارد.

در بحث زاویه دید در گوشی گلکسی ای 50 نمره قابل  قبولی را کسب کرده است و بازتاب نور بر روی نمایشگر این گوشی میان رده در حدی نیست که بتواند دید کاربر را در هنگام استفاده از گوشی سخت کند.

توجه داشته باشید که اگر زمان زیادی را در زیر آفتاب سپری میکنید تنظیمات نور گوشی خود را بر روی حالت روشنایی خودکار قرار دهید تا جزئیات برای شما خوانا تر شود.

سامسونگ برای آن که در گوشی a50 از چراغ نوتیفیکیشن استفاده نکرده از ویژگی Always on Display برای اطلاع از اعلانات استفاده کرده است که بسیار کاربردی و جذاب می باشد.

دوربین

با بررسی پشت گوشی Galaxy a50 سه لنز قرار دارند که برای دوربین اصلی کار می‌کنند. یکی از این لنزها سنسور ۲۵ مگاپیکسلی دارد که لنز اصلی است. لنز دوم، با سنسور ۸ مگاپیکسلی و نقطه فوکوس ثابت، به عنوان لنز زاویه دید فوق عریض شناخته می‌شود که تا ۱۲۰ درجه را پوشش می‌دهد و در نهایت لنز سوم، که سنسور ۵ مگاپیکسلی دارد، برای تشخیص عمق به کار می‌رود. رابط کاربری دوربین همان چیزی است که در تمام گوشی‌های سامسونگ و حتی پرچم‌دارانش می‌بینیم.

دوربین سلفی در این گوشی سنسور ۲۵ مگاپیکسلی دارد که لنزی با زاویه دید زیاد است و از قابلیت HDR هم پشتیبانی می‌کند. از نظر کیفیت هم، دوربین این گوشی جزو میان رده‌های خوب بازار به حساب می‌آید. در نور کافی عکس‌های گرفته شده با دوربین رنگ‌ها را بسیار خوب ثبت می‌کنند و جزئیات در آن‌ها زیاد است. در بخش دوربین سلفی عملکرد گوشی بسیار خوب است و جزئیات عکس‌های گرفته شده با دوربین سلفی Galaxy A50 بسیار زیاد هستند و رنگ‌ها هم خیلی خوب ثبت می‌شود. در واقع دوربین سلفی گلکسی ای ۵۰ یکی از بهترین دوربین‌های سلفی در رده میانی بازار به حساب می‌آید که نسبت به قیمت خرید معقولانه ای برای یک گوشی به حساب می آید.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی a50

در آخرین مرحله نقد و بررسی گلکسی A50 در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در قلب گلکسی ای 50 بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد که ظرفیت خوبی برای تامین انرژی مورد نیاز دستگاه به نظر می‌رسد. خوشبختانه در بررسی صورت گرفته مشخص شد که باتری گلکسی A50 به خوبی می‌تواند انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. در حالت عادی با یک بار شارژ باتری این گوشی تقریبا می‌توانید 1.5 روز بدون نیاز به شارژر از آن استفاده کنید. اگر اهل گیم و انجام بازی های اندرویدی باشید، طبیعتا سرعت خالی شدن شارژ باتری گوشی افزایش می‌یابد اما به طور میانگین قدرت شارژدهی باتری Galaxy A50 حدود 1.5 روز است.

خوشبختانه گلکسی A50 سامسونگ از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند اما به دلیل بهره‌مندی از بدنه پلاستیکی قابلیت پشتیبانی از شارژ بیسیم را ندارد. شارژر فابریک گوشی مذکور قدرت 15 واتی دارد و با استفاده از آن تقریبا می‌توانید ظرف 95 دقیقه باتری خالی شده دستگاه را فول شارژ کنید. بنابراین با حمل شارژر این گوشی و اتصال دستگاه به شارژر در هر فرصت می‌توانید خیلی زود بخش قابل توجهی از باتری آن را شارژ نمایید. استفاده از پاوربانک هم برای شارژ مجدد باتری گوشی در شرایط خاص می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی A50 سامسونگ (Samsung Galaxy A50) پرداختیم. این گوشی اگرچه عضوی از گوشی های میان رده سامسونگ است اما واقعا کیفیت ساخت خوب، ظاهر مناسب و سخت افزاری قدرتمند دارد. از آنجایی که قیمت سامسونگ گلکسی A50 هم نسبت به قیمت خیلی از گوشی های هم رده خودش مقرون به صرفه‌تر در نظر گرفته شده، به عقیده ما این اسمارتفون می‌تواند یکی از بهترین گوشی های میان رده فعلی بازار باشد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی Galaxy A50 سامسونگ به شرحی هستند که در بخش زیر مشخص کرده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر به فروشگاه دیجی دو مراجعه کنید.

 

 

نقاط قوت:

 

  • طراحی و ظاهر زیبا
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • قابلیت اسکن انگشت از طریق صفحه نمایش
  • بستر نرم افزاری روان و سیستم عامل به روز
  • پردازنده، رم و حافظه داخلی خوب
  • دوربین مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • بدنه پلاستیکی و حساس به خراشیدگی
محمد سامان بازدید : 49 پنجشنبه 02 بهمن 1399 نظرات (0)

 

 

 

گلکسی اس ۹ را باید نسخه کوچک‌تر خانواده گلکسی اس ۹ بدانیم که در برخی بخش‌ها مانند دوربین از برادر خودش یعنی اس ۹ پلاس ضعیف‌تر است اظهارات را هیچ تفاوتی بین این دو گوشی وجود ندارد تنها در قالب کشتی شاهد حضور یک لنز دوربین برای گوشی سامسونگ اس 9 هستیم.

ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

نمایشگر

در بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ مشخص شد که یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن مربوط به صفحه نمایش می‌شود. صفحه نمایش این گوشی 5.8 اینچی بوده و وضوح تصویر 2960 در 1440 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 570 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که برای گوشی مجهز به نمایشگر 5.8 اینچی تراکمی عالی خواهد بود. پنل نمایشگر گوشی از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده از قابلیت "Always On Display" پشتیبانی می‌کند. به موجب قابلیت Always On Display همواره محتوای خاصی همچون زمان، تاریخ و غیره بر روی نمایشگر گوشی (حتی در حالت خاموش بودن نمایشگر) نشان داده می‌شوند.

همانطور که در بخش قبل گفتیم، صفحه نمایش گلکسی اس 9 بدون حاشیه طراحی شده و چیزی در حدود 83.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. این مسئله سبب شده که ظاهری بسیار شیک، مدرن و متفاوت برای دستگاه به ارمغان آورده شود. ضمناً سامسونگ روی صفحه نمایش دستگاه را با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده و بدین صورت از آن در برابر خراشیدگی محافظت می‌کند. البته با این حال توصیه می‌کنیم حتماً برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل روی صفحه نمایش گلکسی اس 9 سامسونگ را با گلس محافظ LCD بپوشانید. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی چگونه است؟

در بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ مشخص شد که صفحه نمایش گوشی تقریباً اوج کیفیت یک نمایشگر در گوشی‌های موبایل را به تصویر می‌کشد. محتوایی که توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه می‌شود شادابی و شارپنس عالی دارد و تفکیک‌پذیری رنگ‌ها و همچنین کنتراست عالی نمایشگر گوشی هم با یک نگاه ساده به محتوای آن قابل درک خواهد بود. بنابراین اگر اهل تماشای فیلم و ویدئو باشید، صفحه نمایش 5.8 اینچی و بسیار با کیفیت Galaxy S9 به خوبی این نیازتان را برطرف می‌کند. با توجه به اینکه نمایشگر دستگاه از یک پنل سوپر آمولد تشکیل شده، قدرت تولید روشنایی آن عالی است.

به جرئت می‌گوییم که شدت روشنایی که توسط صفحه نمایش گلکسی اس 9 ارائه می‌شود در کمتر گوشی اندرویدی قابل مشاهده خواهد بود. این مسئله سبب گشته تا در محیط‌های باز و تحت تابش نور بتوانید بدون مشکل از گوشی استفاده به عمل آورید و محتوای نمایشگر آن را ببینید. برای اینکه بکارگیری گوشی در محیط‌های باز و تحت تابش نور بدون دردسر انجام گیرد کافیست شدت روشنایی آن را بر روی 60 یا 70 درصد تنظیم کنید. پس به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش گلکسی اس 9 سامسونگ یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت این محصول را شامل می‌شود و تقریبا هیچ نقطه ضعفی در طراحی آن وجود ندارد. صفحه نمایش این گوشی بزرگ بوده، رزولوشن و تراکم پیکسلی بالایی دارد، شادابی و شارپنس عالی را ارائه می‌کند و روشنایی آن کم‌نظیر است.

دوربین

دوربینی که برای گلکسی اس ناین استفاده شده تک لنزی است لنزی که در قاب پشتی قرار دارد سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد و به OIS و پیکسل های دوتایی برای فو سریع تر مجهز شده یکی از ویژگی های جذاب و جدید این لنز اندازه دهانه دیافراگم متغیر آن است که از f/1.5 تا f/2.4 قابلیت تغییر پذیری دارد.

این تغییر پذیری به صورت کاملا فیزیکی است و همین سبب می شود در نور کم دهانه دیافراگم باز شده و نور بیشتری وارد سنسور شود. دوربین سلفی که در قاب جلوی گوشی قرار گرفته سنسور ۸ مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f/1.7 دارد؛ این دوربین به HDR خودکار مجهز است و در نور کم عکس های روشن تر با جزئیات بیشتر تهیه شود.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 

در آخرین مرحله بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. سامسونگ ظرفیت باتری پرچمدارش را نسبت به سال گذشته افزایش نداده و یک باتری لیتیوم یونی 3000 میلی آمپر ساعتی را در Galaxy S9 نصب کرده است که قابل جداسازی نیست. توان شارژدهی باتری این گوشی معمولی است و اگر شما کمی بیشتر از حد نرمال از گوشی استفاده کنید با مشکل کمبود شارژ مواجه خواهید شد. در بررسی گلکسی اس 9 مشخص شد که باتری این گوشی می‌تواند در حالت عادی تا دو سوم روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین نماید. اگر کمی بیشتر از گوشی استفاده کنید، مطمئناً به شارژر یا پاوربانک نیاز پیدا خواهید کرد.

 

گلکسی S9 سامسونگ از قابلیت شارژ سریع و شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند. شارژ بیسیم این گوشی در شرایطی که به پد شارژر مناسب دسترسی داشته باشید می‌تواند ویژگی کاربردی باشد، اما سرعت عملکرد آن چنگی به دل نمی‌زند. برای اینکه در این حالت به صورت بیسیم باتری گوشی شما شارژ شود می‌بایست زمان طولانی منتظر باشید. اما شارژ پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع سبب شده که باتری گلکسی S9 با اتصال به شارژر مناسب ظرف مدت زمانی در حدود 115 دقیقه فول شارژ شود. که مدت زمان خوبی برای شارژ باتری گوشی با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی خواهد بود.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9) پرداختیم. این گوشی به عنوان پرچمدار شرکت کره‌ای سامسونگ یکی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی بازار است که کیفیت ساخت بالا، ظاهر زیبا و قدرت عملکرد عالی دارد. در بخش زیر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف Galaxy S9 را مشخص کرده‌ایم. برای اطلاع اط قیمت ها و خرید گوشی به فروشگاه دیجی دو مراجعه کنید.

 

نقاط قوت:

 

  • کیفیت ساخت عالی
  • ظاهر بسیار زیبا
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • پردازنده قدرتمند و رم 4 گیگابایتی
  • قابلیت‌های نرم افزاری خوب و متعدد
  • دوربین فوق‌العاده

 

 

نقاط ضعف:

 

  • شارژدهی نسبتاً ضعیف باتری
  • قیمت گران
محمد سامان بازدید : 36 سه شنبه 30 دی 1399 نظرات (0)

شیائومی در تاریخ 30 می 2020 سه محصول جدید گوشی‌های هوشمند خود را به طرفداران این برند چینی معرفی کرد. هر سه مدل گوشی ردمی نوت ۹ گلوبال، ردمی نوت ۹ پرو و می نوت 10 لایت (Mi note 10 lite) از نظر قیمت، امکانات و مشخصات فنی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند.

این گوشی را میتوان نسخه ارزان قیمتی از شیائومی می نوت 10 به حساب آورد. می 10 لایت با دوربینی 108 مگاپیکسلی، عملکرد بسیار خوبی از نظر کیفیت دوربین و عملکرد سخت‌افزاری سیستم دارد. قیمت گوشی‌های شیائومی می نوت 10 پرو و می نوت 10 به نسبت گوشی شیائومی می نوت 10 لایت گران‌تر هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی نقاط ضعف و قوت این گوشی میان‌رده شیائومی بپردازیم.

نمایشگر گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

یکی از مزیت‌های بزرگ شیائومی می نوت ۱۰ لایت همین نمایشگر اولد ۶.۴۸ اینچی با قدرت روشنایی ۴۳۰ نیت است.

یک صفحه‌نمایش با دقت تصویر ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و پشتیبانی از HDR10 برای افرادی که طالب بازی، ویدیو و تصویر هستند. کیفیت و عمق رنگ‌ها عالی است و شما را به سوی خود جلب می‌کند.

تراکم پیکسلی این نمایشگر هم ۳۹۸ پیکسل در هر اینچ است تا کیفیت صفحه‌نمایش فقط ظاهری نباشد و بتواند در تست‌ها امتیازهای بالایی کسب کند.

نسبت پنل نمایشگر به بدنه در این گوشی نسبتا بالا و ۸۷.۸ درصد است. به همین دلیل، می‌توان گفت کاملا یک گوشی با صفحه‌نمایش بزرگ در دست گرفتید.

دوربین

در مقایسه با دوربین می نوت 10، چیزی که در می نوت 10 لایت می‌بینیم به کلی ضعیف‌تر است. حالا خبری از لنز 108 مگاپیکسلی و دو لنز تله فوتو نیست و لنز اولترا واید هم از نظر رزولوشن با افت روبه‌رو بوده و دیگر فوکوس خودکار ندارد. با این وجود، این دستگاه همچنان یکی از توانمندترین دوربین‌های بازار را دارد تا با قیمتی مقرون به صرفه‌تر در اختیار مشتریان قرار دهد.

لنز اصلی این موبایل 64 مگاپیکسلی کواد بایر می‌باشد که به صورت پیش‌فرض تصاویر 16 مگاپیکسلی می‌گیرد. این سنسور توانایی پوشش فاصله 26 میلی‌متری را داشته و دریچه دیافراگم آن هم f/1.9 است. بر خلاف می نوت 10، این موبایل تکنولوژی ثابت‌سازی ندارد.

لنز اولترا واید هم حالا 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 می‌باشد و فاصله کانونی که می‌تواند پوشش دهد نیز مشخص نشده اما در حقیقت عرض آن زیاد است.

با توجه به اینکه هیچ لنز تله فوتویی به کار گرفته نشده تا در تشخیص عمق به دوربین کمک کند، یک سنسور 5 مگاپیکسلی حضور یافته تا جبران مافات کند. به علاوه، یک لنز 2 مگاپیکسلی هم در نظر گرفته شده تا برای گرفتن تصاویر کلوزآپ به کار آید بنابراین دوربین عقب این موبایل چهارگانه است.

برای عکسبرداری سلفی هم یک لنز 16 مگاپیکسلی در ناچ U شکل حاضر شده که تکنولوژی فوکوس خودکار ندارد ولی دریچه دیافراگم آن f/2.5 است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

ظرفیت 5260 میلی‌آمپر ساعت باتری این گوشی در حد برادر بهترش و از تعداد زیادی از گوشی‌های دیگر بیشتر است. به عنوان مثال، گوشی گلکسی A71 سامسونگ یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت و گوشی Realme 6 Pro یک باتری 4300 میلی‌آمپر ساعت دارند.

باتری گوشی میان رده شیائومی در تست بازپخش ویدئو ما امتیاز عالی به دست آورد و توانست ویدئوهای روی حافظه گوشی را بیشتر از 21 ساعت به صورت متوالی نشان دهد. این آمار یک ساعت کمتر از نتیجه تست باتری Mi Note 10 است، ولی همچنان جای تحسین دارد.

نتیجه تست گردش در وب با وای‌فای بین دو گوشی Mi Note تقریبا یکسان بود، مدل لایت توانست با نتیجه 12:45 ساعت خود کمی بهتر عمل کند. گوشی جدید در تست تماس‌های صوتی عملکرد بهتری داشت و یک پیشرفت عالی را دیدیم.

نتیجه تست باتری این گوشی در تصویر زیر مشخص است. بخواهیم مقایسه کنیم امتیاز گوشی گلکسی A71 سامسونگ 102 و ریلمی 6 پرو 107 ساعت بوده است.

شارژ کامل گوشی Mi Note 10 Lite شیائومی به کمک شارژر 30 وات داخل جعبه 1 ساعت و 14 دقیقه طول کشید که با توجه به ظرفیت زیاد باتری قابل توجه است. مقدار شارژ پس از 30 دقیقه 53 درصد است.

این ارقام عملا شبیه به سرعت شارژ باتری 4780 میلی‌آمپر ساعت گوشی Mi 10 است، بنابراین همه چیز به مدیریت شارژ بر می‌گردد. این گوشی مانند مدل دیگر از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند تا این ویژگی ممتاز منحصر به سری غیر نوت Mi 10 باشد.ژ

نتیجه گیری

این مقاله را همان‌طور که شروع کردیم به پایان می‌رسانیم و می‌گوییم که می نوت 10 لایت، دقیقاً می نوت 10 با دوربینی ضعیف‌تر است. در میان سایر مشخصات فنی، این دستگاه از همان نمایشگر باکیفیت، باتری بادوام، رابط کاربری پر امکانات و درگاه‌های متنوع بهره می‌برد.

در این میان، با تمرکز می نوت 10 روی عکسبرداری، قیمتش کمی زیاد می‌باشد اما کسانی که به دنبال گوشی دارای دوربین توانمند می‌گردند، می‌بایست همان را خریداری کنند. با می نوت 10 لایت اما، شیائومی سعی کرده اولویت‌ها و امکانات اصلی را حفظ نماید ولی باید بگوییم که این دستگاه مخصوص طرفداران عکسبرداری با گوشی نخواهد بود بلکه یک تلفن همراهی است که فقط دوربین توانمندی دارد. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که تا شش ماه دیگر قیمت مدل می نوت 10 به شدت کاهش خواهد یافت و اگرچه در آن زمان هم باید بیش از می نوت 10 لایت پول بپردازید ولی حداقل با کمی هزینه بیشتر قادر خواهید بود گوشی بخرید که دوربین باکیفیتی دارد. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

نقاط قوت

 

  • صفحه نمایش باکیفیت و بزرگ و پشتیبانی‌کننده از کیفیت HDR
  • دوام باتری طولانی‌مدت و پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع
  • کیفیت بالای تصاویر گرفته شده در روز با دوربین اصلی
  • سیستم ثابت‌سازی پیشرفته در حین فیلمبرداری
  • مجهز به رابط کاربری پر امکانات به نام MIUI و دریافت سریع بروزرسانی‌ها
  • مجهز به جک هدفون 3.5 میلی‌متری، رادیو FM و سنسور IR

 

 

نقاط ضعف

 

  • نداشتن لنز تله فوتو
  • عملکرد ضعیف دوربین در شب‌ها
  • کیفیت تصاویر سلفی می‌توانست بهتر باشد
  • نداشتن محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD
محمد سامان بازدید : 29 سه شنبه 30 دی 1399 نظرات (0)

شرکت شیائومی یکی از برندهای مطرح تولیدکننده گوشی هوشمند بوده که هر سال نسل جدید اسمارتفون های خود را معرفی می کند. این اسمارتفون یک میان رده بوده و از مشخصات ایده آلی برخوردار است که نباید آن را مدل معمولی دانست. بنابراین اگر می خواهید در میان گزینه های میان رده مدلی را برای خرید گوشی شیائومی انتخاب کنید، گوشی شیائومی ردمی نوت 7 می تواند گزینه برجسته ای باشد که در این مطلب بیشتر با آن آشنا می شویم.

ویژگی های گوشی شیائومی ردمی نوت 7 

صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی ردمی نوت ۷ شیائومی در رابطه با صفحه نمایش آن صحبت می‌کنیم. یکی از ویژگی های خوب گوشی مذکور مربوط به بهره‌مندی از نمایشگری بزرگ می‌شود. صفحه نمایش Redmi Note 7 شیائومی ۶٫۳ اینچی و از نوع IPS LCD است و رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. نسبت تصویر ۱۹٫۵ به ۹ توسط آن ارائه شده و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود ۴۰۹ پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم کاملا قابل قبولی برای گوشی با نمایشگر ۶٫۳ اینچی است. همانطور که در بخش قبل هم اشاره داشتیم حاشیه های صفحه نمایش ردمی نوت ۷ باریک هستند اما نمایشگر گوشی کاملا بدون حاشیه نیست! صفحه نمایش آن طبق آمار چیزی در حدود ۸۱٫۴ درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. ضمنا شرکت شیائومی روی صفحه نمایش این اسمارتفون را با یک لایه شیشه گوریلاگلس ۵ پوشانده و بدین ترتیب از آن در برابر خراشیده شدن محافظت می‌کند. البته توصیه ما این است که با وجود شیشه گوریلاگلس ۵ حتما یک گلس محافظ ال سی دی را هم روی نمایشگر دستگاه نصب کنید.

 

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش Redmi Note 7 چطور است؟ برخلاف خیلی از گوشی های هم قیمت ردی نوت ۷، نمایشگر این گوشی کیفیت بسیار خوبی دارد. تراکم پیکسلی خوب نمایشگر دستگاه سبب شده که محتوای آن جزئیات مطلوبی داشته باشند و نویزهای تصویر به حداقل مقدار ممکن برسند. شادابی و شارپنس نمایشگر گوشی وضعیت بسیار خوبی دارد و این امر سبب می‌شود محتوا با کیفیت و طراوت مناسبی روی آن نمایش داده شوند. تفکیک‌پذیری رنگ ها و کنتراست مطلوبی هم از سوی نمایشگر دستگاه ارائه می‌شود. بنابراین وقتی محتوای روی صفحه نمایش ردمی نوت ۷ شیائومی را مشاهده می‌کنید، حس خوبی به شما منتقل خواهد شد. صفحه نمایش این گوشی از نظر توان تولید روشنایی هم وضعیت مطلوبی دارد و بدین سبب می‌توان بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کرد و محتوای روی نمایشگر را دید. در بررسی ردمی نوت ۷ شیائومی مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی ۹۰ درصد می‌توان تقریبا در هر محیط باز و روشنی بدون مشکل از آن استفاده کرد. پس به طور کلی باید گفت که شیائومی Redmi Note 7 از صفحه نمایش بزرگ و با کیفیتی بهره می‌برد که می‌تواند تجربه مطلوبی را برای علاقمندان به تماشای فیلم وبگردی به همراه داشته باشد.

دوربین

جدای از رابط کاربری آزاردهنده و بعضاً دردسرساز، دیگر مشخصات فنی گوشی مورد بحث ما از جمله دوربین فوق‌العاده‌اند. یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی در این دستگاه وجود دارد که در روز و شب عملکرد قابل‌قبول و شاید فوق‌العاده‌ای از خود بر جای می‌گذارد. اساساً مشکلی با کیفیت عکس‌های گرفته شده با این موبایل وجود نخواهد داشت. اگر این تصاویر را با خروجی گوشی‌های گران‌تر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که رنگ‌ها کمی بی‌حس‌تر شده‌اند و جزئیات نیز به خوبی مشاهده نمی‌شوند ولی اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، این تفاوت‌ها زیاد مهم نیستند چرا که ممکن است هر کسی متوجه آنها نشود.

 

در زمینه عکاسی در شب نیز ما پیشنهاد می‌کنیم دستگاه مورد بحث را امتحان کنید و از گزینه حالت شب (Night mode) آن بهره‌مند شوید و اگرچه در این شرایط باید گوشی را کمی بیشتر نگه دارید ولی همین یک ثانیه چنان جزئیاتی در اختیار شما قرار می‌دهد که شاید دیگر رقبا نتوانند چنین لحظاتی را ثبت کنند.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 7

بررسی ردمی نوت ۷ را با نقد باتری آن پی می‌گیریم. خوشبختانه این گوشی به یک باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است که با تکنولوژی شارژ سریع نسخه ۴ شارژ می‌شود. طبق گفته‌ی شیائومی، شارژ صفر تا ۱۰۰ این دستگاه فقط ۱ ساعت و ۴۳ دقیقه به طول خواهد انجامید. شارژ این گوشی با یک شارژر سریع، آپشن شارژ ۹V/2A را فعال خواهد کرد. البته در جعبه‌ی ردمی نوت ۷ فقط یک شارژ معمولی ۵V/2A وجود دارد و شما باید شارژر سریع QC 4.0 آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. این شارژر، گزینه‌ی شارژ ۹V/2A را در اختیار شما قرار خواهد داد.

سخن پایانی

ردمی نوت 7 دستگاهی می باشد که تعریفی جدیدی برای یک گوشی مقرون به صرفه داشته است. این محصول با وجود داشتن قیمت مناسب، از گوریلا گلس 5 در قسمت پشت و جلو استفاده می کند که استحکام خوبی به آن بخشیده و دوربین آن قادر به ثبت تصاویر بسیار خوبی می باشد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن نیز از شارژدهی بسیار خوبی برخوردار است و پشتیبانی از Quick Charge 4.0 یکی دیگر از نقات مثبت آن تلقی می شود. اما رابط کاربری شیائومی با وجود داشتن امکانات فراوان، فاصله زیادی با اندروید خام دارد و استفاده از فریم فلزی برای این گوشی، در مجموع می توانست حس و حال بهتری را منتقل کند. برای اطلاع از قیمت گوشی و خرید گوشی همین حالا کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 39 دوشنبه 29 دی 1399 نظرات (0)

بررسی سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس (Samsung Galaxy S9 Plus) را برای آن دسته از کاربران آماده کرده‌ایم که به دنبال خرید یکی از بهترین گوشی های اندرویدی بازار هستند. با بررسی کامل مشخصات، عملکرد فنی، دوربین، نمایشگر، طراحی، گالری تصاویر و نقاط قوت و ضعف گلکسی S9+ در ادامه با ما همراه باشید تا ارزش خرید پرچمدار جدید سامسونگ برایتان مشخص شود. برای خرید گوشی اس 9 پلاس کلیک کنید.

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

طراحی گوشی به‌خصوص در نگاه از روبه‌رو کاملا شبیه به نسل قبلی یعنی گلکسی S8 پلاس است. در حدی که اگر دقت لازم را نداشته باشید، شاید نتوانید این دو را از هم تشخیص دهید. در واقع S9 پلاس سامسونگ کمی کوتاه‌تر، پهن‌تر و البته ضخیم‌تر از نسل گذشته است؛ به این‌ها افزایش 16 گرمی وزن را هم اضافه کنید تا دریابید که با محصولی تُپل‌تر طرف هستیم!

نمایشگر Infinity Display در حدود 85 درصد از نمای جلویی دستگاه را پوشش داده و به‌واسطه خمیدگی‌های دو طرفش، تا فریم دستگاه پیش‌رَوی داشته که علاوه بر کارایی،‌ موجب زیبایی گوشی هم شده است؛ این یعنی عملا در دو سمت نمایشگر شاهد هیچ حاشیه‌ای نیستیم. بالا و پایین نمایشگر نیز کمترین میزان حاشیه را به خود اختصاص داده و در کل سامسونگ استفاده بهینه‌ای از فضا برده است.

طبق رسم چندساله این کمپانی، پرچم‌داران جدید نیز از ترکیب فلز و آلومینیوم ساخته شده‌اند به‌گونه‌ای که بدنه دستگاه شیشه‌ای بوده و فریم آن از آلومینیومی هم‌رنگ با بدنه بهره‌مند است. برروی بخش‌های شیشه‌ای سوگولی سامسونگ، گوریلاگلس 5 کشیده شده تا بتواند مقاومت خوبی در برابر خط و خش از خودش نشان داده و تا حدی هم تاب و توان مقابله با ضربات را داشته باشد. به دلیل ارگونومی عالی و استفاده از گوشه‌های گرد، می‌توان گفت که S9 پلاس خوش‌دست‌تر از نسل قبلی است اما به‌واسطه جنس بدنه، علاقه بسیار زیادی به جذب اثر انگشت دارد؛ گرچه می‌توانید با مات کردن بدنه، این مشکل را هم رفع کنید.

در بخش پشتی شاهد دوربین دوگانه‌ با چینش عمودی هستیم که برای نخستین بار راهی به سری S یافته است. سنسور اثر انگشت جنجالی سامسونگ که در S8 با حذف دکمه هوم به بخش پشتی و کنار دوربین‌ها منتقل شده بود، حالا در زیر دوربین آرمیده تا دسترسی به آن آسان‌تر از قبل باشد. کل مجموعه دوربین و سنسور اثر انگشت توسط یک فریم از بدنه اصلی جدا شده و در حد یک میلی‌متر بیرون‌زدگی دارد که قابل چشم‌پوشی است. با این حال سنسور سنجش ضربان قلب و فلاش LED در سمت راست و زیر بدنه به‌کار گرفته‌ شده‌اند. کمی پایین‌تر از این‌ها و درست در مرکز با لوگوی سامسونگ مواجه می‌شویم که برخلاف اکثر کمپانی‌های سازنده، چندان به چشم نمی‌آید و خیلی خشک و بی‌روح است!

در سمت راست بدنه اصلی کلید پاور قرار گرفته که دسترسی به آن راحت بوده و میزان بیرون زدگی‌اش نیز کافی به‌نظر می‌رسد. این یعنی کلیدهای یکپارچه صدا و دکمه اختصاصی بیکسبی در سمت مقابل دیده می‌شوند. کلیدی که هنوز هم جواب قانع‌کننده‌‌ای برای حضور آن داده نشده است. البته سامسونگ خودش هم می‌دانسته که ممکن است این کلید مشکل‌ساز باشد (خصوصا زمانی‌که می‌خواهید گوشی را از روی میز بلند کنید) چراکه در بخش تنظیمات گزینه‌ای برای غیرفعال کردن آن در نظر گرفته که در نوع خود جالب است! با توجه به سایز گوشی دسترسی به کلیدهای یکپارچه صدا با یک دست تقریبا غیرممکن به‌نظر می‌رسد و بهتر است زمانی که قصد استفاده از آن‌ها را دارید، از دو دست خود کمک بگیرید.

در بخش زیرین پورت USB Type-C، اسپیکر دستگاه و جک استاندارد صدا را شاهد هستیم تا بخش فوقانی تنها میزبان درگاه سیم‌کارت‌ و کارت حافظه باشد. خطوط آنتن نیز به‌صورت قرینه همه این ورودی و خروجی‌ها را در دو سمت احاطه کرده‌اند؛ البته رنگشان به‌گونه‌ای است که در نگاه نخست شاید پیدای‌شان نکنید. بد نیست به این نکته اشاره کنم که خوشبختانه سامسونگ همچون سایر کمپانی‌های بازار به صورت ظالمانه به جان جک 3.5 میلی‌متری بخت برگشته نیفتاده و همچنان می‌توانید خیلی راحت و بدون دردسر یک هدفون ساده را به گوشی‌تان بزنید و موزیک گوش کنید!

S9 پلاس گوشی خوش دستی است اما کمی بیش از اندازه بلند است و به بخش‌های بالایی نمایشگر همچون منوی نوتیفیکیشن تقریبا دسترسی ندارید! با توجه به شیشه‌ای بودن قاب پشتی، احتمال لیز خوردن گوشی از دست بسیار زیاد است و می‌بایست همیشه مراقب این ماهی کهکشانی باشید که از دست‌تان سُر نخورد. با همه این‌ها نمی‌توان از زیبایی بی حد و وصف این مدل سخنی به میان نیاورد. البته در میان پرچمداران قبلی و حال حاضر سامسونگ، به‌شخصه طراحی گلکسی نوت 8 را بیشتر دوست داشتم.

این کمپانی کره‌ای سال گذشته تعریف جدیدی از طراحی را مطرح کرد و امسال با رفع نواقصش آن را به بلوغ رساند؛ کاری که هر کمپانی عاقلی انجامش می‌دهد نه مثل برخی که چند سال است چیپست را عوض می‌کنند و همان گوشی پارسال را به بازار می‌فرستند و نه همچون برخی دیگر که منتظرند تا کمپانی‌های بازار کاری کنند و این‌ها تقلید!

البته شاید شباهت بسیار زیاد سری S9 به S8 را بسیاری از کاربران نپسندند و حداقل دارندگان سری هشتم، دلیل قانع کننده‌ای برای آپدیت گوشی خودشان نداشته باشند که تا حد زیادی منطقی است.

نمایشگر

گلکسی اس ۹ پلاس از یک نمایشگر ۶.۲ اینچی با رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ بهره می‌برد. پنل این نمایشگر مشابه با هشتمین کهکشانی سامسونگ از نوع سوپر امولد با تراکم ۵۲۹ پیکسل در هر اینچ است که باید گفت هنوز هم یکی از بهترین نمایشگرهای استفاده شده در پرچمداران تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شود. با توجه به روشنایی و دقت رنگ بالای پنل‌های سوپر امولد،‌ استفاده از این گوشی حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز منحصر به فرد است و به راحتی می‌توانید از کهکشانی جدید سامسونگ در شرایط نوری متفاوت استفاده کنید. هرچند شاهد استفاده از پنل مشابهی با گلکسی اس ۸ پلاس در این پرچمدار هستیم، اما سامسونگ نیز با ارائه تنظیماتی کاربردی، به کاربران اجازه داده است تا با توجه به علاقه‌شان نحوه نمایش رنگ‌ها را تغییر دهند. تنظیمات Screen Mode در چهار حالت پیش‌فرض اجازه می‌دهد تا با توجه به سلیقه خود رنگ‌ها را تنظیم کنید. این چهار حالت به ترتیب Adaptive display؛ برای پوشش گسترده انواع طیف‌های رنگ، AMOLED Cinema؛ ویژه تماشای محتوای HDR و تماشای ویدیو، AMOLED photo؛ ارائه بهترین رنگ برای نمایش دقیق‌تر تصاویر و Basic: برای نمایش طبیعی رنگ‌ها، نام‌گذاری شده‌اند، امکان نمایش اشباع شده یا طبیعی رنگ‌ها را با توجه به انتخاب کاربر می‌دهند. 

نمایشگر پرچمدار سامسونگ از HDR10 پشتیبانی می‌کند که باتوجه به وجود پیش‌نیاز‌های سخت‌افزاری مورد نیاز در این گوشی، باعث نمایش دقیق‌تر رنگ‌ها می‌شود. در پایان باید گفت سامسونگ باری دیگر توانسته نمایشگری بی‌نقض را در پرچمدارش استفاده کند؛ روشنایی و گستره‌ی بالای نمایش طیف رنگ‌ها در شرایط نوری متفاوت، نیازهای کاربر را به خوبی برآورده می‌کند.

دوربین

حالا نوبت به بخشی از بررسی سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس (Samsung Galaxy S9 Plus) می‌رسد که این گوشی در آن، ادعای بهترین بودن در جهان دارد. بعد از نوت هشت، حالا سامسونگ دوربین دوگانه را به پرچمداران سری اس خود نیز اضافه کرده است و اس ۹ پلاس از دوربینی دوگانه متشکل از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است که اولی دارای ابعاد ۱/۲.۵۵ اینچ و یک لنز نسبتا عریض ۲۶ میلی‌متری با پشتیبانی از فناوری فوکوس خودکار dual pixel مبتنی بر تشخیص فاز صحنه است. این لنز یک قابلیت بسیار مهم دارد و آن هم لقب اولین لنز در دنیای دوربین های موبایل است که می‌تواند به شکل سخت افزاری، میزان گشودگی دیافراگم را تغییر دهید. در واقع این دیافراگم است که تعیین می‌کند چه مقدار نور و با چه زاویه‌ای از لنز رد شود و به سنسور برسد و حالا دوربین اصلی گلکسی اس ۹ پلاس، اولین در نوع خود است که می‌تواند بین اف استاپ ۱.۵ و ۲.۴ به شکل سخت افزاری تغییر حالت دهد.

دومین سنسور نیز رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی دارد و از سایز ۱/۳.۴ اینچ دوگانه، دو قابلیت بسیار مهم در اختیار کاربران قرار می‌دهد که اولی، امکان زوم تا دو مرحله بدون هیچگونه افت کیفیت است. در واقع در این حالت، دو تصویر با فاصله‌ی کانونی متفاوتی از سوژه ثبت می‌شوند و با ترکیب آنها، امکان بزرگنمایی دو برابری بدون افت کیفیت امکان‌پذیر می‌شود.

قابلیت بعدی، حالت Live Focus است که پیش‌تر آن را در نوت هشت نیز دیده بودیم. در این حالت سوژه (جسم یا چهره‌ی شخص) به طور خودکار تشخیص داده می‌شود و با محو کردن پس زمینه، افکتی مشابه پرتره‌های حرفه‌ای به وجود می‌آید. خود کاربر می‌تواند میزان محو شدن پس زمینه را تا ۷ سطح تنظیم کند و البته امکان تغییر توناژ رنگی پوست چهره‌ی فرد داخل تصویر تا هشت سطح نیز وجود دارد. در ضمن در حالت فعال بودن قابلیت Dual Capture، دو تصویر به طور همزمان از سوژه‌ی شما ثبت می‌شود که یکی از آنها همان حالت پرتره است و دیگری، تصویر با زاویه‌ی بسیار عریض‌تر از نمای کلی است. بعدا با مراجعه به گالری می‌توانید هرکدام از این دو تصویر را انتخاب و ذخیره کنید.

شاید سخت باشد که بگوییم دوربین گلکسی اس ۹ پلاس، بهترین دوربین دوگانه در دنیای تلفن های همراه است، اما این دوربین قطعا یکی از بهترین‌هاست. سیستم فوکوس سریع این دوربین بسیار دقیق عمل می‌کند و هنگام تعویض سوژه یا تغییر فاصله، سریعا با حالت جدید هماهنگ می‌شود. جزئیات ثبت شده توسط این دوربین در تمام نقاط کادر به شکل یکسان ذخیره می‌شوند و اعوجاج تصویر نیز در پایین‌ترین حالت ممکن قرار دارند.

به‌خصوص هنگام عکاسی ماکرو از سوژه‌های ریز و یا تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور، قدرت این دوربین بیشتر به چشم می‌آید و این یکی از آن نقاطی است که خود را برای پرداخت هزینه‌ی سنگین خرید این گوشی تحسین خواهید کرد! رابط کاربری دوربین نیز در ورژن ۹.۰ Samsung Exprience حالا بسیار یکپارچه‌تر از قبل شده و دیگر خبری از صفحه‌های جانبی برای انتخاب حالت تصویربرداری نیست.

انواع حالت‌ها از لایو فوکوس گرفته تا حالت اتوماتیک، حالت تنظیمات دستی، پانوراما، عکاسی از غذا، حالت سوپراسلوموشن، اموجی‌های واقعیت افزوده و حالت هایپرلپس همگی در همان نمای اصلی دیده می‌شوند و شما با سوایپ کردن به چپ و راست، می‌توانید بین آنها جابه‌جا شوید. شاتر دوربین، دکمه‌ی آغاز ضبط فیلم، میانبر دسترسی به گالری و گزینه‌هایی برای تنظیم فلش، اندازه‌ی کادر و فیلترهای رنگی نیز در منوی پایین قابل مشاهده‌اند و طبق تجربه‌ی ما بعد از این بررسی، این چیدمان، سرعت کار شما را هنگام عکاسی تا حد بسیار زیادی افزایش خواهد داد.

البته یک منوی جداگانه برای تنظیمات دوربین نیز وجود دارد که از آنجا می‌توانید رزولوشن عکس و فیلم برای دوربین اصلی و سلفی، نوع فوکوس، تایمر، حالت اچ دی آر، آینه‌ای شدن عکس‌ها، تگ‌گذاری جغرافیایی، کنترل صوتی و نحوه‌ی عملکرد دکمه‌های شاتر و ولوم را کنترل کنید. با سوایپ کردن از بالا به پایین (و برعکس) نیز می‌توانید بین دوربین جلو و عقب جابه‌جا شوید که این تغییر به سرعت انجام می‌شود و از آنجا می‌توانید به مودهایی نظیر سلفی فوکوس (معادل حالت پرتره برای دوربین سلفی)، اموجی‌های واقعیت افزوده و حالت واید سلفی برای گرفتن سلفی‌های عریض‌تر دسترسی داشته باشید.

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی اس ۹ پلاس از گشودگی دیافراگم f/1.7 برخوردار است و می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت ۱۴۴۰ پیکسل با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. اموجی‌های واقعیت افزوده، یکی از قابلیت‌های جدید اضافه شده به دوربین سلفی هستند که در دوربین اصلی نیز می‌توانید از آنها استفاده کنید. با انتخاب این حالت از منوی بالای صفحه، می‌توانید چهره‌ی خود را اسکن کنید تا یک اموجی انیمیشنی مشابه چهره‌ی شما ساخته شود. البته می‌توانید از آواتارهای پیشفرض دیوایس نیز استفاده کنید.

ابتدا تصور می‌کردم که قرار است یک اموجی با دقت بسیار بالا از چهره‌ی من ساخته شود. اما بعد از پایان عملیات دیوایس، متوجه شدم که این اموجی تنها به شکل کلی و کمی شبیه به من است. بعد از ساخت اموجی، شما می‌توانید آن را در محیط‌های مختلف مانند پیام‌رسان‌ها به شکل یک گیف به اشتراک بگذارید که تجربه‌ی جالبی است، اما بعد از یکی دو روز، نسبتا تکراری می‌شود و به خصوص به دلیل عدم دقت کافی برای تکرار حرکات کاربر، استفاده از آن چندان هیجان‌انگیز نیست.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

در آخرین مرحله از بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت خواهیم کرد. باتری Galaxy S9 Plus ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی و جدانشدنی خواهد بود. در بررسی ما مشخص شد که باتری این گوشی در صورتی که از دستگاه استفاده نرمالی به عمل آید تقریبا تا دو سوم روز انرژی مورد نیاز آن را تامین خواهد کرد. اگر از گوشی برای انجام بازی استفاده کنید، سرعت خالی شدن شارژ باتری آن افزایش پیدا می‌کند. بنابراین به طور کلی کیفیت شارژدهی باتری گلکسی S9 Plus معمولی است.

خوشبختانه گلکسی S9 پلاس هم از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند و هم از قابلیت شارژ سریع بهره‌مند است. سرعت شارژ باتری گوشی در حالتی که از پدهای اختصاصی شارژ بیسیم استفاده شود، خیلی زیاد نیست و برای فول شارژ شدن باتری در این حالت باید ساعت‌ها زمان صرف شود. اما در حالتی که از سیم شارژر اورجینال و اصلی گوشی که قابلیت شارژ سریع را ارائه می‌کند استفاده شود، باتری 3500 میلی آمپر ساعتی دستگاه ظرف چیزی در حدود 115 دقیقه فول شارژ خواهد شد. پس سرعت شارژ مجدد باتری گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ خوب بوده و از نقاط قوت آن به شمار می‌رود اما شارژدهی باتری آن معمولی است.

نتیجه گیری

کمپانی سامسونگ همیشه به امنیت کاربر اهمیت زیادی داده و به همین ترتیب هم قابلیت‌های متنوعی را در این زمینه ارایه می‌دهد. با وجود قرار گیری سنسور اثر انگشت بر روی بدنه پشتی دستگاه، سامسونگ از اسکنر عنبیه چشم هم در این پرچمدار بهره برده است. توسط این اسکنر کاربر می‌‌تواند پس از شناسایی عنبیه چشم خود، قفل دستگاه را از این طریق باز کند. علاوه بر حسگر عنبیه چشم، قابلیت تشخیص چهره هم در گلکسی اس 9 پلاس موجود بوده که به صورت نرم افزاری عمل کرده و با قرار دادن گوشی مقابل چهره، قفل دستگاه را باز می‌کند.

اما امنیت گلکسی اس 9 پلاس تنها به این موارد ختم نشده و سامسونگ جدیدترین نسخه از اپلیکیشن امنیتی Secure Folder را بر روی گلکسی اس 9 پلاس قرار داده است. با این ویژگی که توسط سیستم Knox سامسونگ حفاظت شده، به یک محیط جدید با اپلیکیشن‌ها و داده‌های اختصاصی به صورت رمزگذاری شده دسترسی خواهید داشت.

یکی از قابلیت‌های جذاب موجود در گلکسی اس 9 پلاس، پشتیبانی از داک اختصاصی سامسونگ با نام Dex بوده که با بهبود و کارایی بیشتر در این پرچمدار جدید یافت می‌شود. توسط Dex می‌توان با اتصال گوشی به یک مانیتور، از آن به عنوان کامپیوتر استفاده کرد.

گلکسی اس 9 پلاس گواهی IP68 را برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار به دست آورده است. با توجه به این موضوع، پرچمدار جدید سامسونگ با قرار گیری در عمق 1.5 متری آب برای مدت 30 دقیقه، دچار مشکل نخواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 114 پنجشنبه 25 دی 1399 نظرات (0)

موبایل نوکیا ۱۰۶ مدل ۲۰۱۸ در دسته بندی گوشی های ساده و ارزان قیمت قرار دارد که در کنار قیمت مناسب، از قابلیت زیبایی و خوش دست بودن بهره مند می باشد. نسخه ۲۰۱۸ این محصول ۱۱۱٫۲ میلی متر طول، ۴۹٫۵ میلی متر عرض و ۱۴٫۴ میلی متر ضخامت دارد. ضخامت زیاد و ارتفاع مطلوب این گوشی ساده باعث شده تا به آسانی در دست شما قرار بگیرد. برای خرید نوکیا 106 کلیک کنید.

صفحه کلید و نمایشگر گوشی نوکیا 106

نوکیا 106 یک گوشی ارزان‌قیمت، ساده و زیبا است که برای افرادی که به فکر خرید گوشی هوشمند نیستند بسیار مناسب خواهد بود. نوکیا 106 دارای طراحی کلاسیک، با کلیدهای فیزیکی نرم است که نسبت به نسل قبل خود بهبود فراوانی یافته است. این کلیدها در هنگام فشرده شدن صدای کمتری تولید می‌کنند. همچنین فاصله کلیدهای فیزیکی نسبت به نسل قبل بیشتر شده و نوع قرارگرفتنشان نیز بهینه‌تر شده که به‌راحتی در تایپ کردن کمک می‌کند. نوکیا 106 نسخه 2018، یک صفحه‌نمایش رنگی 1.8 اینچی دارد که از جنس TFT است. رزولوشن این نمایشگر 120×160 پیکسل است که می‌تواند محتوا روی نمایشگر را با جزئیات به نمایش درآورد.

باتری و سایر ویژگی ها

نوکیا در ساختار گوشی خود، از باتری 800 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است که باتوجه‌به سخت‌افزار این گوشی، شارژ دهی بسیار مناسبی دارد. گوشی نوکیا 106 در ساده‌ترین حالت ممکن طراحی و ساخته‌شده که یعنی در این گوشی خبری از دوربین، بلوتوث و ... نیست. البته ویژگی مثبت این گوشی بهره‌مندی آن از درگاه Micro USB است، هرچند که برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی یک مزیت محسوب نمی‌شود، اما برای این گوشی یک ویژگی مثبتی تلقی می‌گردد. نوکیا 106 قادر است 2000 مخاطب و 500 پیامک را در خود ذخیره کند که این مقدار برای یک گوشی ساده، رضایت‌بخش است. رادیو FM، ماشین‌حساب، چراغ‌قوه و موارد پرکاربرد دیگر، در منو اصلی نوکیا 106 به چشم می‌خورد که در نوع خود بسیار کاربردی است.

 

کلام آخر

مطمئناً افرادی که به دنبال گوشی‌های ساده و ارزان‌قیمتی چون نوکیا 106 هستند، تقاضای زیاد و دور از ذهنی از گوشی خود ندارند؛ چراکه اصلی‌ترین توقع این افراد از تلفن همراهشان، برقراری تماس و فرستادن پیامک به بهترین شکل ممکن است؛ بنابراین گوشی نوکیا 106 نسخه 2018 می‌تواند گزینه مناسبی برای این دسته از کاربران باشد چراکه علاوه بر کیفیت و عملکرد مطلوب، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 81 چهارشنبه 17 دی 1399 نظرات (0)

 

 

شاید از خودتان بپرسید که چه اتفاقی برای شیائومی می 7 افتاده است؟ در جواب به این سوال باید گفت که امسال هشتمین سالگرد ورود شیائومی به بازار گوشی‌های هوشمند است و سازنده مشهور چینی برای این که این سابقه درخشان را جشن بگیرد، جانشین می 6 خود را به جای این که با نام می 7 وارد بازار کند، با نام شیائومی می 8 عرضه کرده است.

اگر که گوشی شیائومی می 8 و می 6 را در کنار یکدیگر قرار دهید، میزان پیشرفت شیائومی را به راحتی درک می‌کنید. همه انتظار دارند که شیائومی به عنوان سازنده‌ای که مدل می میکس 1 را در قالب اولین گوشی تقریبا بدون حاشیه وارد بازار کرد، تعداد بیشتری از گوشی‌های همراه را با نمایشگر بدون حاشیه عرضه کند. این کمپانی در ساخت می 6 این روند را نشان نداد، اما در ساخت شیائومی می 8 باز هم مهارت خود را در به کارگیری سبک طراحی بدون حاشیه به همه ثابت کرد.

شیائومی می 8 از یک نمایشگر مجهز به ناچ با نسبت تصویر 19 به 9 بهره می‌برد. این گوشی هوشمند مانند برخی از محصولات سری گلکسی سامسونگ به یک دوربین مادون قرمز هم برای شناسایی چهره کاربرش مجهز شده است. متاسفانه مدل استاندارد می 8 برخلاف مدل می 8 اکسپلورر ادیشن (Explorer edition)، به یک سیستم تشخیص چهره 3 بعدی و اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در زیر نمایشگرش مجهز نیست، بلکه یک اسکنر اثر انگشت پشتی ساده را در اختیار کاربرش می‌گذارد.

شیائومی می 8 به همان دوربین اصلی به کار رفته در گوشی خاص می میکس 2 اس (Mi Mix 2S) مجهز شده است. دوربین اصلی این گوشی هوشمند هم مانند دوربین گوشی‌های پیشرفته سری گلکسی سامسونگ یک سنسور 12 مگاپیکسلی دوآل پیکسل و یک سنسور 12 مگاپیکسلی ثانویه با زوم 2x را در اختیار شما می‌گذارد. این ساختار توسط یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود؛ باید به این نکته اشاره کرد که هنوز هیچ یک از گوشی‌های گلکسی با یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی عرضه نشده‌اند.

شیائومی می 8 ویژگی‌های موقعیت یابی برجسته‌ای دارد. این گوشی هوشمند اولین اسمارت فونی محسوب می‌شود که با توانایی پشتیبانی باند L5 سیگنال جی‌پی‌اس عرضه شده است. این مشخصه، می 8 شیائومی را قادر می‌سازد تا در محیط‌های متراکم شهری عملکرد بسیار دقیق‌تری در مکان یابی داشته باشد.

سایر ویژگی‌ها و مشخصات جدیدترین گوشی پرچمدار سازنده مشهور چینی با ویژگی‌های باقی گوشی‌های پرچمدار استاندارد 2018 برابری می‌کند.  اگر قصد خرید گوشی می 8 را دارید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بررسی گوشی شیائومی Mi 8

صفحه نمایش

این سومین گوشی هوشمند شیائومی است ک صفحه ی نمایش AMOLED را تجربه میکند. شیائومی قبلا در طراحی Xiaomi Mi 2 و Redmi Note Pro از چنین صفحه ی نمایشی بهره جسته بود(لطفا در قسمت نظرات اشاره بشود اگر اشتباه میکنم) و اکنون ما Xiaomi Mi 8 با صفحه ی نمایش Super AMOLED داریم.روشنایی عالی و کنتراست بالا از خصوصیات این نوع صحفه ی نمایش است.

صفحه ی نمایش می ۸ دارای رزولوشن  ۱۰۸۰ پیکلسی است و از رنگهای RGB , DCI-P3 وکیفیت HDR10 که وضوح بسیار بالایی دارد پشتیبانی میکند.

می ۸ از صفحه ی نمایش همیشه روشن (always on display) بهره میبرد ک این نیز یکی از خصوصیات بارز این اسمارت فون است.با این حال شما میتوانید آن را برنامه ریزی کنید تا در ساعت وزمان مشخصی فعال یا غیر فعال شود.

دوربین

گوشی می 8 دارای دوربینی دوتایی با سنسورهای 12 مگاپیکسلی است که هرکدام مشخصات متفاوتی دارند. سنسور اصلی مجهز به یک لنز عریض بوده و دومین سنسور دارای لنز تله‌فوتو با قابلیت زوم دوبرابر بدون کاهش کیفیت تصویر است؛ لنز اصلی مجهز به لرزش‌گیر است. تصاویر ثبت شده با این گوشی در طول روز؛ از نظر جزئیات نوردهی، کنتراست و جزئیات در وضعیت مطلوبی قرار دارد. امکان ضبط ویدیو به صورت 4k و همچنین امکان زوم دوبرابر در حالت ویدیو در می 8 وجود ندارد.

باتری گوشی شیائومی mi 8

گوشی شیائومی می 8 به باتری با اندازه 3400 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که دقیقا مشابه نسخه بکار رفته در می میکس 2 اس می باشد؛ اما تنها ظرفیت باتری عامل تایین کننده نمی باشد و به نظر می رسد که می 8 شارژدهی بهتری در مقایسه با می میکس 2 اس دارد. این گوشی در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی، می تواند تا 1 روز کاربر را همراهی کند؛ با این وجود شارژدهی آن را نمی توان به خوبی گوشی هایی چون گلکسی نوت 9 و هوآوی پی 20 پرویی بدانیم که از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می برند. به گفته شیائومی، این گوشی از شارژ سریع نسخه 4.0+ کوالکام پشتیبانی می کند؛ اما شارژر درون جعبه محصول به تکنولوژی QC 3.0 مجهز می باشد که باعث می شود شارژ کامل باتری در زمان تقریبی یک ساعت و نیم انجام گیرد. نا گفته نماند که شیائومی می 8 با وجود استفاده از بدنه شیشه ای، از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی می 8 شیائومی (Xiaomi Mi 8) پرداختیم. این گوشی یکی از پرفروش ترین گوشی های فعلی شرکت شیائومی است که مجموعه‌ای از ویژگی های خوب را در یک پکیج مقرون به صرفه ارائه می‌کند. شاید مهمترین و اصلی ترین ویژگی مثبت آن مربوط به بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون 845 و رم 6/8 گیگابایتی باشد. از دیگر ویژگی های مثبت دستگاه می‌توان به مواردی همچون صفحه نمایش با کیفیت، ظاهر به روز، دوربین خوب، باتری مناسب و غیره اشاره داشت. اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند. اگر به دنبال خرید یک گوشی اندرویدی خوش قیمت ، خوش ساخت و قدرتمند هستید، شیائومی Mi 8 می‌تواند گزینه خرید خوبی باشد. اگر قصد خرید گوشی از یک سایت معتبر دارید همین حالا کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

 

  • ظاهر زیبا و به روز
  • پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره با کیفیت
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • دوربین خوب
  • پردازنده و رم مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ مناسب باتری
  • قیمت مناسب

 

 

نقاط ضعف:

 

  • عدم پشتیبانی از استاندارد ضد آب
محمد سامان بازدید : 38 چهارشنبه 17 دی 1399 نظرات (0)

گوشی Redmi Note 8T نسخه اروپایی گوشی محبوب ردمی نوت 8 و جدیدترین عضو سری گوشی‌های ارزان شیائومی است.

سری ردمی نوت نیازی به توضیح ندارند، شیائومی با این سری گوشی‌های هوشمند خوب با عملکرد ماندگار، عمر باتری طولانی و با قیمت پایین وارد بازار کرده است. گوشی ردمی نوت 8T نسخه بهبودیافته ردمی نوت 8 است و کاملا ایمان داریم این گوشی موفقیت نوت 8 را تکرار خواهد کرد.

بنابراین، Redmi Note 8T طبق تعریف یک گوشی نوت است؛ یک نمایشگر IPS بزرگ 6.3 اینچ ال‎‌سی‌دی و با یک بریدگی کوچک، چیپ امیدبخش اسنپ‌دراگون 665، تعداد قابل توجه دوربین‌های عقب و یک باتری بزرگ 4000 میلی‌آمپر ساعت دارد.

طبیعتا، Redmi Note 8T از شیشه دوجداره گوریلا گلس 5 استفاده می‌کند و پنل پشتی آن طبق ترند جدید طراحی گوشی‌های موبایل با رنگ‌هایی که در نور تغییر رنگ می‌دهند ساخته شده است یعنی آبی و سفید، ولی همچنین می‌توانید رنگ سنتی‌تر خاکستری را انتخاب کنید.

Redmi Note 8T در مقایسه با مدل معمولی نوت 8 مجهز به قابلیت سخت‌افزاری NFC است و در جعبه فروش آن یک شارژر سریع 18 وات (یک گام به جلو نسبت به شارژر 10 وات مدل استاندارد) دیده می‌شود. سیستم عامل این گوشی اندروید 9 است و از لانچر MUI 10 استفاده می‌کند و با آن که به زودی به‌روزرسانی MIUI 11 برای آن منتشر می‌شود ولی زمان آن هنوز مشخص نیست. برای اطلاع از قیمت ردمی نوت 8 تی کلیک کتید.

بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 8t

طراحی و صفحه نمایش

در ساخت جلو و عقب گوشي شيائومي ردمي نوت 8T از شيشه گوريلا که بسيار با دوام و راحت است استفاده شده است. سنسور اثرانگشت در پشت قرار دارد، که به خاطر انداره ي گوشي عده اي در نحوه ي استفاده از آن مشکل دارند. دکمه ي پاور و دکمه تنظيم صدا در سمت راست گوشي قرار دارند. درگاه USB-C و جک هدفون 3?5 ميلي متري نيز در قسمت پايين دستگاه وجود دارد. ابعاد دستگاه در مقابل با صفحه نمايش آن بزرگ تر است که سخت مي شود آن را در دست نگه داشت. صفحه نمايش 6?3 اينچي با کيفيت Full HD  دارد. از پنل با کيفيت در آن استفاده شده است که موجب افزايش کيفيت رنگي شده است. حداکثر ميزان روشنايي آن محدود است. حفره اي کوچک در بالاي صفحه نمايش وجود دارد که به منزله ي دوربين جلوي گوشي است.

دوربین

درست مانند شرکت Realme، برند رد می (Redmi) هم ماژول سه‌گانه دوربین عقب را کنار گذاشته و از چهار لنز در قاب پشتی محصول خود بهره برده است. البته شیوه قرارگیری این سنسورها برای افرادی که در مورد گوشی‌ها اطلاعات کافی دارند آشناست زیرا از بالا به پایین به ترتیب، لنزهای اولترا واید، اصلی، تشخیص عمق و مکرو نشسته‌اند.

لنز اصلی 48 مگاپیکسلی از نوع ISOCELL Bright GM2 بوده و توسط سامسونگ تولید شده است. این سنسور با ابعاد 1 تا 2.25 اینچی و دریچه دیافراگم f/1.8 که دارد به صورت ترکیبی عکسبرداری می‌کند تا تصاویر 12 مگاپیکسلی باشند.

لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 نیز می‌تواند زوایای 119 درجه‌ای را پوشش دهد. خوش‌بختانه تکنولوژی تصحیح انحراف خودکار وجود دارد تا در صورت نیاز از تأثیرگذاری لرزش دست جلوگیری کند که البته امکان غیرفعالسازی آن فراهم است.

بر خلاف گذشته که مجبور بودید برای عکسبرداری با تمام کیفیت لنز 48 مگاپیکسلی از آپشن پیشرفته (Pro) استفاده کنید، حالا گزینه‌ای خاص به نام 48M وجود دارد تا دیگر نیازی نباشد کارهایی که در گذشته انجام می‌دادید را صورت دهید. البته همچنان گزینه Pro نیز به چشم می‌خورد زیرا تنها در همین حالت است که می‌توانید مقادیری نظیر شیوه نورپردازی، سرعت شاتر، میزان تعادل رنگ سفید، فوکوس و ISO را به صورت دستی تنظیم کنید. لازم به ذکر است که این آپشن با لنزهای اولترا واید، اصلی و مکرو هماهنگ شده و تغییر این تنظیمات در آن کاملاً اختیاری است.

باتری گوشی شیائومی Redmi Note 8t

گوشی Redmi Note 8T شیائومی مانند تمامی نوت‌های قبل از خود یک باتری لیتیوم یونی 4000 میلی‌آمپر ساعت دارد. این باتری از فناوری شارژ سریع 18 وات Quick Charge کوآلکام پشتیبانی می‌کند و داخل جعبه فروش نیز شارژر 18 وات قرار داده شده است.

این شارژر در عرض 30 دقیقه شارژر باتری را از 0 به 45 درصد می‌رساند.

این گوشی در تست‌های باتری ما نتایج عالی به همراه داشت و در یک سطح با آمار ردمی نوت 8 بود. آمار نهایی دوام شارژ باتری در حالت انتظار 108 ساعت بود و در تمامی بخش‌های دیگر نیز امتیازهای عالی به دست آورد.

مدت زمان دوام باتری هنگام استفاده فعالانه از گوشی است در حالی که عملکرد آن در بخش انتظار در سطح ردمی نوت 8 و خوب است.

نتیجه گیری

Xiaomi Redmi Note 8T چنان قیمت مناسبی دارد که به راحتی می‌توان از نقاط ضعف آن چشم‌پوشی کرد. به طور کلی این دستگاه از ویژگی های رده بالایی مانند بدنه شیشه ای و چیپست مناسب آن برخوردارست تا ما را تحت تأثیر قرار دهد. این اسمارتفون چهار دوربین با ترکیبی از صفحه نمایش بزرگ، باتری قدرتمند و قیمت مناسب است؛ با توجه به این مشخصات پیشنهادی فوق العاده و مقرون به صرفه است. برای اطلاع از قیمت گوشی و خرید گوشی های جدید بازار همین حالا کلیک کنید.

تعداد صفحات : 16

درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 103
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 310
  • بازدید ماه : 263
  • بازدید سال : 5,866
  • بازدید کلی : 19,266