loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 27 دوشنبه 06 مرداد 1399 نظرات (0)

کمپانی اپل (apple) هر ساله آپدیت جدیدی از ساعت های هوشمند را معرفی می کند و اخیرا در رویداد سپتامبر 2019 در کنار خانواده آیفون 11 از سری جدید اپل واچ یعنی Apple Watch 5 رونمایی نموده است. اپل واچ 5 تمام ویژگی های اپل واچ 4 را به اضافه ویژگی ها و بهبودهایی نسبت به نسخه قدیمی در خود دارد. در این نقد و بررسی قصد داریم به معرفی و بررسی ویژگی های Apple Watch Sreies 5 بپردازیم. اگر قصد خرید اپل واچ 5 را دارید ابتدا تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

طراحی اپل واچ سری 5

اپل واچ سری 5 در چهار مدل و جنس بدنه مختلف شامل بدنه آلومینیوم ، بدنه استیل ، بدنه تیتانیوم و بدنه سرامیک طراحی و عرضه می گردد. قابل توجه است که بدنه آلومینیوم از ۱۰۰ درصد آلومینیوم بازیافت شده تولید می‌شود. همچنین بدنه تیتانیوم برای اولین بار است که در اپل واچ عرضه می گردد.

نسل پنجم اپل واچ نیز در دو مدل GPS و GPS + Cellular عرضه می شود، در مدل GPS شما امکان دریافت و ارسال پیام ، مکالمه ، دریافت اعلان های مختلف را در زمانیکه به آیفون و اینترنت آیفون متصل هستید خواهید داشت اما در مدل GPS + Cellular شما تمام این امکان ها و قابلیت ها را حتی بدون اتصال به آیفون و از طریق اتصال به اینترنت سیم کارت eSim خواهید داشت.شروع قیمت نسخه GPS اپل واچ سری 5 از 399 دلار و نسخه سلولار از 499 دلار می باشد .

اپل واچ 5 همانند سری های قبلی در مدل نایکی و مدل هرمس با بندهای متنوع  و جدید عرضه می شود .مدل معمولی اپل واچ با بدنه های آلومینیومی و استیل و مدل ادیشن اپل واچ سری 5 با بدنه های تیتانیوم و سرامیک با بندهای زیبا و متنوع عرضه می شود.  

نمایشگر

اپل با استفاده از یک تکنولوژی جدید نمایشگر، ویژگی نمایشگر همیشه روشن را در اپل واچ سری ۵ ارائه کرده است. این تکنولوژی جدید ترکیبی از نمایشگر نوآورانه، درایور کم مصرف نمایشگر، یک سنسور سنجش نور محیط جدید و یک مدار بهینه تر میباشد. لازم به ذکر است که به دلیل اینکه اپل واچ های قبلی از تکنولوژی مذکور بی بهره میباشند، ویژگی نمایشگر همیشه روشن را دریافت نخواهند کرد.

 

نام این تکنولوژی کلیدی به اختصار LTPO است. این تکنولوژی در واقع یک حقه ی جالب انجام می‌دهد؛ این نمایشگر مانند سایر نمونه های بازار قابلیت تازه سازی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد و با فعال شدن ویژگی Super Slow Refresh Mode می‌تواند نرخ تازه سازی را به ۱ فریم بر ثانیه کاهش دهد. زمانی که شما به نمایشگر اپل واچ نگاه نمی‌کنید این Mode جدید فعال میشود و تأثیر بسیار زیادی در صرفه جویی در مصرف انرژی دارد. علاوه بر این، با فعال شدن ویژگی مذکور، شدت نور نمایشگر نیز کاهش می یابد. به لطف این تکنولوژی، اپل واچ جدید بدون مصرف انرژی بیشتر می‌تواند نمایشگر را همیشه روشن نگه دارد.

آیا نمایشگر همیشه روشن باعث میشود دیگران بتوانند نوتیفیکیشن های شما را بخوانند؟ در جواب باید بگوییم که اپل به این موضوع هم فکر کرده است. تا زمانی که شما به نمایشگر اپل واچ نگاه نکنید، نوتیفیکیشن ها به صورت محو شده در می آیند.

 

همچنین لازم است اشاره کنیم که کیفیت نمایشگر اپل واچ سری ۵ فوق العاده است؛ این نمایشگر از نوع OLED است و از رنگ های زنده و روشنایی زیادی برخوردار است، بنابراین در زیر نور خورشید نیز مشکلی از بابت خوانایی نمایشگر نخواهید داشت. یک نکته جالب این است که رزولوشن نمایشگر مدل ۴۴mm اپل واچ سری ۵ (مانند سری ۴) ۳۶۸ در ۴۴۸ است که از رزولوشن اولین آیفون (۴۸۰ × ۳۲۰) بیشتر است.

باتری

در طول مدتی که از این گجت استفاده کردم، باتری عملکردی بسیار خوبی داشت. من از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب این ساعت را در دست داشتم و هنوز ۴۰ درصد از شارژ آن باقی مانده بود. البته این میزان شارژدهی باتری در روزهایی که ورزش میکنید متفاوت خواهد بود و قطعا شارژ بیشتری مصرف خواهد شد. ولی حتی بعد از یک یا دو ساعت ورزش کردن هم شما تا شب نیازی به شارژ کردن ساعت خود نخواهید داشت.

 

باتری این ساعت به هیچ وجه نمی‌تواند به مدت دو روز شارژدهی داشته باشد و اگر شما ساعت خود را در شب شارژ نکنید، در روز بعد حتماً به مشکل خواهید خورد.

 

اپل واچ سری ۵ با همان شارژ مغناطیسی که در مدل های قبلی هم شاهدش بودیم شارژ میشود. این شارژ می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه باتری ساعت شما را ۴۴ درصد شارژ کند و برای شارژ کامل به ۹۰ دقیقه زمان احتیاج دارد.

نتیجه گیری

یک ساعت حرفه‌ای با طراحی حرفه‌ای. اگر اپل واچ سری 4 دارید احتمالا برخی از این اپ‌ها و امکانات برای شما تکراری باشند و تغییرات کمتری نسبت به سری 4 دارد. اما اگر سری 3 و یا قدیمی‌تر دارید خرید ساعت هوشمند اپل واچ 5 دنیایی از امکانات و قابلیت‌های جدید را در اختیارتان قرار می‌دهد و احساس می‌کنید همه‌چیز سریع‌تر، قوی‌تر و جذاب‌تر شده است. برای اطلاع از قیمت اپل واچ کلیک کنید.

 

اگر شما هم از این ساعت استفاده کرده‌اید نظرات مثبت و منفی‌تان را در کامنت‌ها بنویسید. اگر تجربه‌ی جالب‌توجهی داشته‌اید و یا باتری و ویژگی‌های مختلف آن را تست کرده‌اید اینجا بنویسید. خوشحال می‌شویم نظرات شما را بخوانیم و بشنویم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 96
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 237
  • بازدید ماه : 694
  • بازدید سال : 6,297
  • بازدید کلی : 19,697