loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 71 دوشنبه 01 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

سامسونگ با معرفی Z Flip ثابت کرد که موبایل های تاشو چیزی فراتر از یک اسباب بازی مدرن و گران قیمت هستند. این یک نکته برجسته برای دومین محصول سامسونگ در بازار تاشدنی هاست، مخصوصا پس از آن که اولین تلاشش فاجعه بار بود. اما سامسونگ این بار محصولی با لولای سریع تر و طراحی کاربردی تر ارائه کرده که ظاهرش دقیقا چیزی است که از یک موبایل انتظار داریم و استفاده از آن بی دردسر است.

 

من به شخصه عاشق Z Flip شدم، مخصوصا قابلیتی که باعث میشود نمایشگر آن در حالت نیمه باز باقی بماند، ولی هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید سامسونگ انجام دهد. با قیمت ۱۳۸۰ دلاری، این موبایل نسبت به سخت افزارش گران قیمت است و برای بسیاری از کاربران با بودجه‌های پائین تر غیر قابل دسترس است. نمایشگر تاشوی آن شکننده است و خود موبایل مقاومت کمی در برابر آب و گرد و خاک دارد. عمر باتری چشمگیر نیست و نمایشگر ۱.۱ اینچی بیرونی آن به طرز احمقانه‌ای کوچک است.

 

بیشتر مردم نباید سریعا به دنبال خرید Z Flip بروند. اگرچه این موبایل در دنیای واقعی قابل استفاده است اما دستگاه های تاشو هنوز مقبولیت چندانی نیافته‌اند و بیشتر برای افرادی هستند که دوست دارند با اولین ها کار کنند. شما در پرچمداران دیگر به باتری بزرگ تر، دوربین بهتر و قابلیت ضدآب بودن دسترسی خواهید داشت.

 

این را هم بگویم که اگر بین خرید گوشی Z فلیپ و موتورولا Razr شک دارید بدون تردید Z Flip انتخاب بهتری خواهد بود. من Z Flip را به گلکسی فولد هم ترجیح میدهم، ولی اگر علاقه مند به نمایشگری در رده تبلت ها هستید میتوانید منتظر گلکسی فولد ۲ بمانید.

 

سامسونگ با افزودن نوآوری های هیجان انگیز به این موبایل که درک و استفاده از آن‌ها ساده است کار بزرگی انجام داده. هرچند انتظار داریم که نسل بعدی بهتر از این باشد.

محتویات داخل جعبه

جعبه گلکسی زد فلیپ دارای یک آرم دو لایه است که به شکل Z، شکل گرفته است. پس از جدا کردن مهر و موم ها می‌توانید درب جعبه را باز کرده و گلکسی Z Flip را ببینید. اولین چیزی که متوجه آن می‌شوید لیست هشدارهایی است که روی پلاستیک محافظتی زد فلیپ درج شده است. هشدار می‌دهد از اشیاء تیز روی صفحه استفاده نکنید، با انگشت یا ناخن صفحه را خیلی سخت فشار ندهید، و هیچ محافظی را به صفحه نچسبانید. همچنین به شما می‌گوید که تلفن ضد آب نیست و آهنربای قوی که در زد فلیپ وجود دارد ممکن است باعث آسیب رسیدن به کارت های اعتباری یا دستگاه های پزشکی شود.

 

محتوای درون جعبه شامل اسناد و دفترچه راهنما، سوزن بیرون کشیدن سیمکارت و یک پلاستیک محافظ برای گلکسی زد فلیپ است. به هرحال به نظر نمی‌رسد چندان بتواند از تلفن در برابر صدمه محافظت کند و بهتر است خوب مراقب بود تا قسمت بیرونی آسیب نبیند. همچنین یک آداپتور شارژ سریع ۱۵ واتی، یک کابل USB-C به USB-A، یک آداپتور انتقال اطلاعات با درگاه USB-A و یک جفت هدفون AKG با اتصال USB-C در جعبه قرار گرفته است.

طراحی

تنها دلیل واقعی انتخاب گلکسی زد فلیپ در واقع طراحی آن است. لولای مخفی سامسونگ این امکان را برای گوشی فراهم می آورد که بتواند به جای آن فشرده شود. لولا یک بروزرسانی مجدد از گلکسی فولد است که عملکرد تاشوی آن بهبود یافته است و برس هایی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار در هر دو طرف این لولای مخفی قرار گرفته است. لولای بروز شده سخت تر شده است تا درب گلکسی زد فلیپ را در هر موقعیتی بین حالت های باز و بسته بتواند نگه دارد. برنامه های دارای قابلیت Flex Mode سامسونگ میتوانند از این مزیت استفاده کنند.

 

مانند گلکسی فولد این لولای مخفی توسط یک محفظه سخت محافظت میشود، دقیقا مشابه یک کتاب عمل میکند که چگونه جلد و صفحات یک کتاب در کنار هم قرار گرفته اند و توسط ستون فقرات آن محافظت می‌شوند. طراحی ظاهری این تلفن واقعا زیباست، بازتاب های خیره کننده از نور روی سطح آلومینیومی، واقعا شگفت انگیز است. قطعا رنگ بنفش آن با بازتاب های آبی رنگ جزو محبوب ترین ها خواهد بود. در پشت گوشی نیز دوربین دوگانه به همراه نمایشگر خارجی ۱.۱ اینچی قرار گرفته اند. اثر انگشت گوشی نیز روی کلید پاور قرار گرفته است. همچنین این گوشی جک ۳.۵ میلی متری هندزفری نیز ندارد.

نمایشگر

نمایشگر جذابیت اصلی Z Flip است. این تلفن باز می‌شود تا صفحه نمایش ۶.۷ اینچی داینامیک آمولد را نشان دهد که دارای نام تجاری "Infinity Flex” سامسونگ است. این پنل کیفیت FHD+ دارد، انعطاف پذیر است و با رزولیشن ۲۶۳۵ در ۱۰۸۰ به همراه نسبت ابعاد ۲۱.۵:۹ کار میکند. این صفحه نمایش ۶.۷ اینچی است اما عرض صفحه نمایش به همان اندازه عرض ۵.۸ اینچی آیفون ۱۱ پرو است اما به طرز چشمگیری بلندتر است. در زیر لایه پلاستیکی بیرونی لایه ای از UTG جدید سامسونگ قرار دارد. اگر چه از یک لایه نازک ۳۰ میکرونی شیشه ساخته شده است اما صفحه نمایش آن توسط همان ماده پلیمری محافظت می‌شود.

 

پس اگر دقت نکنید و مراقب نباشد صفحه نمایش به راحتی آسیب می‌بیند، در صورت فشار بیش از حد حتی یک اثر انگشت می‌تواند علامتی باقی بگذارد. خود سامسونگ نیز هشدار می‌دهد که هرگز نباید روی این گوشی محافظ صفحه نصب کنید. میزان روشنایی این نمایشگر انعطاف پذیر کمی نسبت به گلکسی فولد برتری دارد اما با سایر پرچمداران سامسونگ همخوانی ندارد. Z Flip حداکثر روشنایی ۵۹۶ نیت را در حالت خودکار ثبت کرد. در حالت دستی اما این روشنایی به ۳۷۷ نیت می‌رسد. به هرحال در زیر نور آفتاب مشکلی از بابت خوانایی این نمایشگر نخواهید داشت.

نمایشگر خارجی یک صفحه نمایش ۱.۱ اینچی سوپر آمولد است که در قسمت پشت گوشی قرار دارد. رزولیشن این نمایشگر ۳۰۰ در ۱۱۲ پیکسل است، درخشندگی این نمایشگر در تنظیمات گوشی قابل دسترسی و تغییر است اما تنظیم روشنایی خودکار را ارائه نمیدهد. اگرچه این نمایشگر بسیار کوچک است اما دارای چند ویژگی مفید است. میتوان برای چک کردن زمان روی آن دوبار ضربه زد یا هنگامی که گوشی بسته است کلید پاور را فشار داد. با حرکت به سمت راست جدیدترین اعلانات را به شما نمایش میدهد، همچنین به محض ورود پیش نمایش سریع اعلانات را به شما نشان می‌دهد. همچنین امکاناتی مانند کنترل صدا هنگام پخش موسیقی، کنترل های اولیه موسیقی و … را در اختیار شما می‌گذارد.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی Z فلیپ

باتری

فایده یک موبایل ۱۴۰۰ دلاری که باتری آن تا پایان روز شما را همراهی نمیکند چیست؟ البته برای من بیشتر روزها این مشکل پیش نمی‌آید. با باتری دوقسمتی (در بالا و پائین لولا) ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی، این موبایل ظرفیت باتری بیشتری از Razr با باتری ۲۵۱۰ میلی آمپر ساعتی دارد. در تست های روزمره من این باتری از صبح تا عصر دوام می‌آورد که آن زمان میتوانم دوباره شارژش کنم.

 

اما در روزهایی که استفاده زیادی میکنم، مثل هات اسپات کردن، استریم ویدئو و مسیریابی با GPS باتری آن ۱۳ ساعت دوام می‌آورد. در تست آزمایشگاهی CNET با شبیه سازی استفاده‌های مختلف روزانه، باتری آن ۱۲ ساعت دوام آورد. در تست پخش ویدئو (در حالت هواپیما) هم این موبایل توانست ۱۵ ساعت مداوم ویدئو پخش کند.

 

این زمان ها نسبت به اکثر موبایل های بازار کم هستند و از موبایلی مانند نوت ۱۰ هم بسیار کمتر هستند، باتری نوت ۱۰ با یک بار شارژ بدون هیچ مشکلی از اول صبح تا نیمه‌ی شب ما را همراهی میکرد. باید زمان هایی که تا دیروقت بیرون از خانه خواهم بود حتما شارژر آن را با خودم ببرم.

 

برای مقایسه بد نیست بدانید که باتری گلکسی های S20 از ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت شروع میشود و تا ۵۰۰۰ هم میرسد، و S20 Ultra با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تنها ۲۰ دلار گران تر از Z Flip است. مشکل باتری در موبایل های تاشو بسیار شایع است و امیدوارم سامسونگ و دیگران در نسل های بعدی فکری به حال این مورد بکنند.

دوربین

دوربین عقب این گوشی شامل دو دوربین میشود که دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی است. به دلیل فرم خاص این گوشی محدودیت هایی در اندازه اضافی برای دوربین تحمیل شده است. دوربین اصلی از سخت افزار مشابه S10 برخوردار است اما به یاد داشته باشید که S10 دارای دیافراگم سوئیچینگ بود درحالی که در زد فلیپ اینطور نیست. صفحه نمایش روی جلد این گوشی میتواند به یک منظره یاب برای گرفتن عکس های سلفی با دوربین اصلی تبدیل شود. دوربین سلفی این گوشی نیز 10 مگاپیکسلی است که دارای دیافراگم f/2.4 می باشد که به صورت خودکار وقتی برنامه دوربین تشخیص دهد چهره های بیشتری در نمای دوربین وجود دارند دوربین را به حالت واید تغییر می‌دهد.

عملکرد

گلکسی زد فلیپ قدرت خود را از اسنپ دراگون ۸۵۵+ دریافت می‌کند که وظیفه پردازش را در این گوشی به عهده دارد. انتخاب مناسبی برای گوشی های در این محدوده قیمت است، این گوشی از ۸ گیگ رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. حافظه این گوشی از نوع UFS-3.0 است که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات را افزایش می‌دهد. پردازنده گرافیکی نیز Adreno 640 است. در گیک بنچ ۴.۴ در بخش چند هسته ای این گوشی امتیاز ۱۱۰۶۶ را بدست آورد و در بخش تک هسته ای امیتاز ۳۵۳۸ را بدست آورد. هرچند از رقبای دیگر در این بخش عقب ماند اما هنوز هم قدرت خوب و پردازش عالی دارد.

جمع بندی

گلکسی زد فلیپ صفحه نمایش تاشو دارد و طراحی جذاب و منحصر به فردی را ارائه می‌دهد، شاهکاری است که سامسونگ امسال به بازار عرضه کرد. در بخش دوربین، وجود تله فوتو نیاز می‌شود اما به هرحال دوربین کیفیت مناسبی دارد و از طرفی هم طراحی فضا را محدود کرده است. ظرفیت باتری نیز کم است اما می‌شود با آن کنار آمد. به هرحال احساس میشود کسی این گوشی را برای شایستگی و قدرت آن نمیخرد و بیشتر بر اساس خاص و منحصر به فرد بودن آن است. خواه این دلیل حس نوستالژیک بودن باشد یا فقط تمایل به خاص بودن گوشی.

مزایا

  • صفحه نمایش تاشو به همراه لولای مخفی به خوبی اجرا شده و محافظت بهتر در مقابل گرد و غبار
  •  شارژ بی سیم
  •  طراحی زیبا و بی نظیر
  •  پشتیبانی و مراقبت از مشتریان
  • تجربه جدید از دوربین

معایب

  • قیمت بسیار گران
  •  با وجود UTG صفحه در برابر خراش مستعد است
  •  نمیتوانید صفحه نمایش را با عینک آفتابی مشاهده کنید
  •  عمر باتری متوسط است
  •  نبود دوربین تله فوتو
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 115
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 322
  • بازدید ماه : 275
  • بازدید سال : 5,878
  • بازدید کلی : 19,278