loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 38 چهارشنبه 15 مرداد 1399 نظرات (0)

اپل اعلام کرده است که آیفون ایکس اس در تاریخ ۳۰ شهریور عرضه خواهد شد و پیش فروش آن نیز هم اکنون در بیشتر کشورهای دنیا شروع شده است. قیمت آیفون ایکس اس نسبت به مدل گران قیمت سال گذشته یعنی آیفون ایکس افزایشی نداشته است که این می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران اپل باشد. قیمت پایه گوشی ۹۹۹ پوند و بالاترین آن ۱۳۴۹ پوند است که مربوط به ظرفیت ۵۱۲ گیگ گوشی می‌باشد.

 

اگرچه آیفون ایکس اس نسبت به سال گذشته گران‌تر نشده است اما هنوز هم در میان گران‌ترین گوشی‌های بازار تلفن همراه قرار می‌گیرد. همچنین باید خاطر نشان کرد که مدل بزرگ‌تر ایکس اس یعنی آیفون ایکس اس مکس  (XS Max) دارای قیمت پایه ۱۰۹۹ پوند می‌باشد. شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی ایفون xs را نیز تجربه کنید. در ادامه به بررسی ایفون xs خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بررسی گوشی ایفون xs اپل

طراحی

اگر آیفون ایکس اپل (Apple iPhone X) که در سال 2017 شاهد رونمایی از آن بودیم را در کنار آیفون XS قرار دهید، از نظر ظاهر و سبک طراحی هیچ تفاوتی را مابین آن ها مشاهده نخواهید کرد! این مسئله نشان می‌دهد که اپل چندان زحمت زیادی به خود نداده که تغییری در سبک طراحی و ظاهر آیفون جدیدش ایجاد کند. حتی ابعاد بدنه آیفون XS کاملا مشابه با ابعاد بدنه آیفون X بوده و معادل 7.7 در 70.9 در 143.6 میلیمتر در نظر گرفته شده است. وزن دستگاه هم فقط 3 گرم افزایش یافته است و به چیزی در حدود 177 گرم می‌رسد. بدنه آیفون از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده و قاب پشت و جلوی آن با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود و بسیار براق است.

از نظر ظاهر و سبک طراحی نمای پشت و جلوی آیفون XS اپل (iPhone XS) هیچ تفاوتی با نمای آیفون X ندارند. زمانی که به قاب جلوی دستگاه نگاه می‌کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه آن کاملا به چشم می‌آید و زائده بخش فوقانی نمایشگر یا اصطلاحا ناچ (Notch) هم به شیوه مشابه در بخش فوقانی نمایشگر قابل رویت خواهد بود و شامل سنسورهای جلوی می‌شود. صفحه نمایش بدون حاشیه آیفون XS اپل دقیقا مثل آیفون X حدود 82.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه می‌کند و بدین سبب ظاهری زیبا و چشم‌نواز را برای آن به ارمغان آورده است.

 

بکارگیری روکش شیشه‌ای در قاب پشت آیفون XS سبب شده تا گوشی ظاهری براق داشته باشد و حس و حالی متفاوت را به کاربر منتقل کند. لوگوی اپل در وسط قاب پشت گوشی نصب بوده و دوربین اصلی دوگانه آن هم در گوشه سمت چپ و بالای قاب پشت آن تعبیه شده است. مثل آیفون X اپل، آیفون XS هم از دکمه هوم و اسکنر انگشت بهره نمی‌برد و به جای آن از قابلیت فیس آیدی (Face ID) پشتیبانی می‌کند. لازم به اشاره است که فیس آی‌دی قابلیت تشخیص چهره پیشرفته و فوق‌العاده دقیق شرکت اپل محسوب می‌شود که پیش از این در آیفون X شاهد پیاده‌سازی آن بودیم. با استفاده از این قابلیت می‌توانید با گرفتن گوشی در جلوی صورت خود، قفل نمایشگر آن را تحت هر شرایطی آنلاک کنید.عملکرد فیس آیدی آیفون XS اپل (iPhone XS) بسیار دقیق است و امکان استفاده از آن در محیط های تاریک وجود دارد. فیس آیدی آیفون XS مثل آیفون X به قدری دقیق عمل می‌کند که به راحتی می‌تواند چهره کاربر را در وضعیت های مختلف همچون تغیر مدل مو، تغییر مدل ریش، عینک زدن، آرایش کردن و غیره تشخیص دهد. یکی از پیشرفت هایی که در iPhone XS اپل نسبت به آیفون X ایجاد شده مربوط به پشتیبانی آن از استاندارد ضد آب IP68 می‌شود که در آیفون X به استاندارد IP67 محدود بود. به موجب این استاندارد آیفون XS اپل می‌تواند برای مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد.

 

بنابراین به صورت کلی در رابطه با نحوه طراحی و ظاهر آیفون XS اپل (iPhone XS) باید بگوییم که این گوشی از منظر یاد شده تقریبا هیچ تفاوتی با آیفون X ندارد و ویژگی منحصر به فرد و خاص جدیدی را ارائه نمی‌کند، اما این مسئله بدان معنا نیست که گوشی از ظاهر و طراحی بدی بهره‌مند باشد. ظاهری آیفون XS اپل بسیار زیبا بوده و کیفیت ساخت دستگاه بالاست. با یک نگاه ساده به این گوشی می‌توانید زیبایی ظاهری آن را به خوبی درک کنید. بنابراین اگر به کیفیت ساخت و ظاهر گوشی اهمیت می‌دهید، آیفون XS اپل گزینه خرید عالی برای شما خواهد بود.

نمایشگر

در این مرحله از بررسی آیفون XS اپل می‌خواهیم مروری وضعیت صفحه نمایش این گوشی داشته باشیم. صفحه نمایش iPhone XS اپل دقیقا همان نمایشگری است که در آیفون ایکس شاهد بکارگیری آن بودیم. گوشی مذکور از صفحه نمایشی 5.8 اینچی و نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) بهره می‌برد که وضوح تصویر 2436 در 1125 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. بنابراین صفحه نمایش آیفون XS اپل (iPhone XS) بزرگ بوده و وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بسیار خوبی دارد.

نسبت تصویر صفحه نمایش iPhone XS اپل 19.5 به 9 در نظر گرفته شده و با پوشش ضد چربی دست و شیشه ضد خش از آن محافظت می‌شود. یکی از جالب ترین نقاط مثبت طراحی صفحه نمایش آیفون XS مربوط به بدون حاشیه بودن آن می‌شود. صفحه نمایش این گوشی چیزی در حدود 82.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و بدین سبب ظاهری بسیار زیبا را برای گوشی به ارمغان آورده است. بنا به ادعای خیلی از افراد بخش فوقانی صفحه نمایش آیفون XS که مثل آیفون X طراحی شده و شامل بخشی به منظور تعبیه سنسورهای جلوی آن می‌شود منجر به کاهش زیبایی گوشی شده است، اما به نظر ما اصلا اینطور نیست و زائده بخش فوقانی نمایشگر یا همان ناچ (Notch) به هیچ عنوان از زیبایی های طراحی گوشی و صفحه نمایش آن نمی‌کاهد.

 

اما صفحه نمایش آیفون XS اپل از نظر روشنایی و قابلیت استفاده در محیط های باز و تحت تابش نور چگونه عمل می‌کند؟ طبق بررسی های صورت گرفته مشخص شد که توانایی صفحه نمایش این گوشی در تولید روشنایی بسیار مطلوب است. زمانی که در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم به صفحه نمایش iPhone XS نگاه کنید، حتی با روشنایی در حدود 50 درصد هم محتوای کامل صفحه را بدون مشکل مشاهده خواهید کرد و این مسئله به دلیل تجهیز دستگاه به نمایشگر سوپر آمولد دست‌یافتی شده است. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش آیفون XS باید به پشتیبانی از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch) و قابلیت ریسپاند 120 هرتزی اشاره کرد.به موجب قابلیت لمس سه بعدی می‌توانید دستورات خاص و متفاوتی را با افزایش و کاهش فشار لمس آیکون ها بر روی صفحه نمایش گوشی اجرا کنید. تکنولوژی ریسپاند 12 هرتزی هم سبب می‌شود که گوشی با سرعت بیشتری دستورات لمسی کاربر را اجرا کند. به طور کلی شاید نمایشگر iPhone XS اپل به غیر از قابلیت ریسپاند 120 هرتزی ویژگی منحصر به فرد، جدید و متفاوت دیگری نداشته باشد اما کیفیت عملکرد عالی را ارائه می‌کند و این مسئله یکی از نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود.

دوربین

بررسی آیفون XS را با دوربین آن ادامه می دهیم. هرچند که دوربین این دستگاه چند تغییر جزئی داشته است، اما اساس کار آن همچنان مثل آیفون X می باشد. سیستم دوربین دوگانه‌ی این دستگاه از دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی که هر دو دارای تثبیت کننده تصویر اپتیکال بوده تشکیل شده است.

 

یکی از این لنزها wide-angle  یا زاویه عریض بوده که کیفیت بیشتری را در محیط های کم نور تضمین می کند، و دیگری یک لنز telephoto می باشد که قدرت زوم ۲ برابری را برای ما به ارمغان می آورد.

 

این دو لنز می توانند برای حالت پرتره به طور همزمان مورد استفاده قرار گیرند تا پس زمینه‌ی تصاویر مات شود و شما فقط با چند تپ ساده می توانید نور و افکت های تصویر را تغییر دهید. شما همچنین قادر خواهید بود تا افکت عمق را در تصاویر بوکه از طریق اپ دوربین تغییر دهید.

و اما آپگریدهای دوربین آیفون XS نسبت به آیفون X چه چیزهایی می باشند؟ اپل برای رساندن سطح دوربین خود به دستگاه هایی مانند Google Pixel 2 و Huawei P20 Pro، بر روی صحنه ها به صورت دینامیک و پویا کار کرده و کیفیت کلی تصاویر را به صورت الگوریتمی بهبود می بخشد.

 

در مجموع در بررسی آیفون XS از نظر دوربین می توانیم بگوییم که به لطف استفاده از پردازنده جدید، کیفیت تصاویر به قدری بهتر شده که می توان دوربین آیفون XS را در رده‌ی بهترین های ۲۰۱۸ قرار داد.

باتری و شارژدهی ایفون xs

اپل در زمان رونمایی مطابق سال‌های گذشته صحبتی در رابطه با حجم باتری نکرد. بنابراین هنوز نمی‌دانیم که باتری این گوشی چند میلی آمپری است! با این حال اگر بخواهیم به گفته‌های اپل اعتماد کنیم، باید بگوییم که نسبت به نسل قبلی، آی‌فون Xs شارژدهی بیشتری داشته که میزان آن در حدود نیم ساعت در روز خواهد بود. بنابراین با توجه به عدم تغییر ابعاد گوشی می‌توان گفت که در این مدل نیز همچون آی‌فون X شاهد یک باتری 2716 میلی‌آمپر ساعتی هستیم که حالا با توجه به بهبودهای پردازنده، شارژدهی بیشتری ارایه می‌دهد.

 

این گوشی از شارژ وایرلس پشتیبانی کرده و می‌توانید بدون سیم آن را شارژ کنید. آی‌فون Xs از فناوری شارژ سریع اختصاصی نیز بهره می‌برد که به موجب آن می‌توان گوشی را در مدت زمان نیم‌ساعت تا 50 درصد شارژ کرد اما متاسفانه شارژری که از این ویژگی پشتیبانی کند، همراه دستگاه عرضه نمی‌شود! بنابراین برای بهره‌مندی از این نعمتی که حالا میان‌رده‌های اندرویدی هم بدون منت در اختیار مشتری قرار می‌دهند، می‌بایست سری به بازار بزنید و پول بیشتری بابت یک شارژر اضافی بدهید!

کلام آخر

نمی‌خواهیم با گفتن این حرف که این آیفون‌های جدید بهترین گوشی‌های ساخته شده توسط اپل هستند، تکرار مکررات کنیم زیرا این حرف مصداق همه‌ی آیفون‌های جدیدی است که اپل هر سال معرفی می‌کند. گوشی‌های آیفون Xs  و Xs Max  کاری را که اپل سال گذشته با آیفون X آغاز کرده را در همه موارد مهم بهبود بخشیده‌اند. آن‌ها نه تنها جایگزین‌های مناسبی برای آیفون‌های سال گذشته محسوب می‌شود، بلکه در نوع خود گوشی‌های فوق العاده‌ای هستند و به لطف تمرکز ویژه‌ای که اپل بر روی یادگیری ماشینی و موتور عصبی A12 Bionic قرار داده، هر دو گوشی در زمینه نرم افزاری موفق ظاهر شده‌اند و قصد دارند همین روند خوب را ادامه دهند.

 

اما بهتر است به سوالی که در اول این مقاله پرسیده‌ایم، بازگردیم، آیا گوشی‌های اپل ارزش پولی را که بابت آن‌ها پرداخت می‌کنید را دارند؟ جواب این سوال به شما بستگی دارد، اگر شما هم اکنون از آیفون X استفاده می‌کنید، بهتر است به سراغ این نسل از آیفون‌های اپل نروید و نیازی هم به انجام این کار ندارید. بگذارید مسئله را مقداری شفاف‌تر بیان کنم، اپل کارهای فوق العاده‌ای در این گوشی‌ها انجام داده، اما گوشی آیفون ایکس شما پس از دریافت بروزرسان Ios 12، تفاوتی با آیفون‌های جدید نخواهد داشت و شما عملا چیزی را از دست نخواهید داد، در ضمن پرداخت این همه هزینه چندان منطقی جلوه نمی‌کند. اما اگر شما از کاربران آیفون‌های قدیمی هستید یا قصد دارید از اندروید به Ios‌ کوچ بکنید، سری آیفون Xs می‌تواند نیازهای شما را برطرف سازد. با این حال بهتر است تا ماه دیگر صبر کنید تا گوشی آیفون Xr عرضه شود. زیرا تا زمانی که آیفون Xr  روانه بازار نشود، نمی‌توان به طور قطعی گفت که کدام یک از این آیفون‌های جدید برای شما بهترین گزینه خواهد بود. اگر قصد خرید گوشی ایفون از یک سایت معتبر را دارید کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 71
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 212
  • بازدید ماه : 669
  • بازدید سال : 6,272
  • بازدید کلی : 19,672