loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 28 پنجشنبه 15 خرداد 1399 نظرات (0)

نوکیا 6.2 یک گوشی با ظاهری جذاب و نسخه دست‌کاری‌نشده اندروید است که می‌تواند عکس‌های خوبی هم بگیرد. اما متأسفانه تعریف و تمجیدهای ما از آن در همینجا به پایان می‌رسد.

ما از نسل جدید گوشی‌های میان‌رده شرکت اچ‌ام‌دی (مالک برند نوکیا) انتظارات بیشتری داشتیم اما آن‌ها به نوعی کمبود ملموس دچار هستند: یا پردازنده خوبی ندارند و یا دوربین آن‌ها از کیفیت موردقبولی برخوردار نیست.

در گوشی 6.2 البته هردو مشکل به چشم می‌خورد. واقعیت این است که با قیمت پایه‌ای 240 دلار می‌توان گوشی‌های بهتری از نوکیا 6.2 در بازار پیدا کرد.

حتی با پرداخت 20 دلار بیشتر می‌توان نوکیا 7.2 را تهیه کرد که پردازنده بهتری دارد، مشکل دوربین سلفی 6.2 را حل می‌کند و دوربین پشتی آن نیز 48 مگا‌پیکسلی است اما گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro بدون تردید از هر دوی آن‌ها بهتر و ماندگارتر است.

سامسونگ گلکسی ای‌30 نیز در محدوده قیمتی نوکیا 6.2 گزینه خوبی محسوب می‌شود اما سیستم‌عامل آن بر خلاف گوشی نوکیا از چند سال پشتیبانی و به‌روزرسانی تضمین‌شده برخوردار نیست. اگر قصد خرید گوشی نوکیا 6.2 را دارید بهتر است ابتدا به مطالعه این مطلب بپردازید.

بررسی گوشی نوکیا 6.2

طراحی و ظاهر

یک وجه اشتراک در تمامی گوشی‌های برند نوکیا که توسط شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال ساخته شده‌اند وجود دارد و آن هم فاکتوری است به نام زیبایی. در اینجا نوکیا 6.2 هم از این قانون پیروی می‌کند و با طراحی چشم‌نوازی که دارد، توجهات را به سمت خود جلب خواهد کرد.

این دستگاه یک پوشش دوگانه شیشه‌ای و یک فریم فلزی دارد و هنگامی که روی سطوح صاف و صیقلی قرار می‌گیرد تنها برآمدگی که احساس می‌شود، دایره مربوط به دوربین عقب است.

 

در جلو شاهد حضور یک نمایشگر 6.3 اینچی IPS LCD با ناچ قطره‌ای هستیم تا از این نظر تفاوت زیادی میان این مدل با نوکیا 7.2 وجود نداشته باشد.

در اطراف صفحه نمایشی که می‌تواند تصاویر را با کیفیت HDR 10 پخش کند، حاشیه‌های مشکی رنگی به چشم می‌خورند که البته چندان ضخیم نیستند. خودِ کمپانی سازنده ادعا نکرده که این محصولش بدون نوار اطراف نمایشگر است بنابراین ما هم نسبت به این موضوع حساسیت به خرج نمی‌دهیم.

 

درون بریدگی بالای نمایشگر، یک لنز 8 مگاپیکسلی حضور یافته که در مقایسه با دوربین سلفی نوکیا 7.2 که 20 مگاپیکسلی بود، ضعیف‌تر است. در بالای دوربین ثانویه هم بریدگی بسیار باریک اسپیکر مشاهده می‌شود که احتمالاً به خاطر نازکی بیش از حد آن، متوجه حضورش نخواهید شد.

 

در مجموع، جلو و عقب نوکیا 6.2 توسط پوشش گوریلا گلس 3 محافظت شده است.کمپانی فنلاندی این دستگاه را به رنگ‌های مشکی و سفید تولید کرده و همان‌طور که از روی تصاویر هم می‌توان برداشت کرد، این گوشی بسیار درخشان و لغزنده است اما زیبایی خاصی که دارد، باعث می‌شود این موضوعات فراموش شوند. متأسفانه اثرات انگشت به راحتی روی قاب پشتی باقی می‌مانند هرچند در نمونه سفید رنگ این گوشی، آلودگی‌ها کمتر به چشم می‌خورند.

 

برآمدگی دایره‌ای شکل موجود در عقب این موبایل محل قرارگیری لنزهای اصلی 16 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق و فلاش LED است. از آن جایی که این برآمدگی تقریباً در وسط قرار گرفته، وقتی گوشی را روی یک سطح صاف می‌گذاریم، لرزش چندانی نخواهد داشت.

در قسمت عقبی این دستگاه و دقیقاً زیر دوربین اصلی، یک سنسور اسکنر اثر انگشت به کار رفته و رنگ آن هم شبیه رنگ قاب گوشی می‌باشد. سرعت این حسگر چندان زیاد نیست ولی دقت آن بسیار بالاست.

 

همان‌طور که انتظار می‌رفت، پنل‌های شیشه‌ای صاف و صیقلی باعث نمی‌شود تا این گوشی خوش‌دست باشد ولی فریم فلزی مشکل موجود را از بین می‌برد. اچ‌ام‌دی به خاطر به کارگیری چنین بدنه‌ای از خودش با ارائه یک دلیل دفاع می‌کند و می‌گوید با ترکیبی از موادی نظیر آلومینیوم و پلی کربنات چنین چیزی را ساخته حال آن‌که در سایت رسمی فقط به فلز اشاره شده است. در واقع، این چارچوب چیزی شبیه پلاستیک و فلز می‌باشد اما به خاطر پوشش مات موجود، لغزندگی آن از بین می‌رود و احساس راحتی را هنگام گرفتن موبایل به کاربر القا می‌کند. با این همه، مهم‌ترین و بهترین بخش نوکیا 6.2 این است که به هیچ وجه شبیه گوشی‌های ارزان‌قیمت نیست و اصلاً احساس نخواهیم کرد که در آن پلاستیک به کار رفته است.

 

اگر به فریم نگاهی بیندازید، خواهید دید که در بالای آن جک هدفون 3.5 میلی‌متری، در سمت چپ آن اسلات قرار دادن مموری کارت میکرو SD و دکمه گوگل اسیستنت و در پایین پورت USB-C و اسپیکر قرار گرفته‌اند.

در سمت راست هم دکمه‌های کاهش و افزایش صدا و پاور به چشم می‌خورد. یک نکته جالب اینکه در دکمه پاور یک LED به کار رفته تا به عنوان چراغ اعلانات انجام وظیفه کند. البته این نشانگر فقط به رنگ سفید روشن می‌شود ولی با این وجود، باز هم کارایی زیادی خواهد داشت.

به این نکته هم اشاره کنیم که طول، عرض و ضخامت نوکیا 6.2 به ترتیب 1599*75.1*8.3 میلی‌متر و وزن آن هم 180 گرم است بنابراین در این زمینه نیز تفاهمی میان این موبایل و نوکیا 7.2 وجود دارد.

 

در مجموع، این گوشی از ظاهر بسیار مدرنی بهره می‌برد و ممکن است بدنه آن ما را یاد دستگاه‌های پرچمدار بیندازد مگر اینکه بخواهیم در مورد حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن حساسیت زیادی به خرج دهیم. البته این موبایل در برابر آب مقاوم نیست ولی باز هم نباید این نقطه ضعف را چندان مهم بدانیم. این تلفن همراه نشان می‌دهد که اچ‌ام‌دی گلوبال توجه خاصی به شیوه طراحی محصولاتش دارد و سعی کرده این قانون را در نوکیا 6.2 هم پیاده کند.

صفحه نمایش

ویژگی برجسته Nokia 6.2 در جلو آن وجود یک پنل بزرگ 6.3 اینچی است که HMD Global ادعا کرده که یکی از بهترین نمایشگر‎های موجود در این کلاس است. این گوشی از پنل LCD استفاده کرده که غنای رنگی کمتری نسبت به پنل‌های OLED دارد؛ اما نوکیا برای این موضوع نیز ترفندی را بکار گرفته است. این گوشی به تکنولوژی PureDisplay مجهز شده که رنگ و غنای رنگی نمایشگر را به نحو قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

به طور کلی کیفیت این نمایشگر خوب بوده و از ویژگی‌های متعددی مثل ارتقاء آنی از SDR به HDR، برخوردار بوده که می‌تواند تا 64 برابر تونالیته رنگی را افزایش دهد. روشنایی و کنتراست در پخش فیلم و در حین گیم پلی ارتقاء پیدا کرده و تصویری شفاف در صفحه نمایش به شما ارائه می‌دهد. در رابطه با طراحی این نمایشگر نیز خاطر نشان می‌شود که از یک بریدگی قطره‌ای شکل در بالای نمایشگر بهره برده که دوربین جلو را در خود جای داده است؛ اما در لبه پایین نیز حاشیه باریکی به چشم می‌خورد.

 

این نمایشگر رزولوشن 1080× 2280 پیکسل  و تراکم پیکسی 400 پیکسل در اینچ مجهز شده است که برای یک میان رده و در مقایسه با برندهای دیگری که تنها تراکم پیکسلی برابر با 264 پیکسل بر اینچ را ارائه داده اند یک امتیاز عالی محسوب می‌شود و می‌تواند در هنگام خرید گوشی آن را به عنوان گزینه عالی برای تماشای فیلم مد نظر قرار دهید.

دوربین

گوشی نوکیا 6.2 مجهز به سیستم دوربین سه‌گانه است (اگر ماژول عمق‌سنج را دوربین حساب کنیم). اپلیکیشن دوربین کاملا شبیه به دوربین‌های قبلی نوکیا با چند تغییر است.

اگر دستتان را روی صفحه بکشید می‌توانید بین حالات مختلف عکاسی جابه‌جا شوید و همچنین می‌توانید روی یک حالت عکاسی ضربه بزنید تا مستقیما باز شود.حالات با اهمیت کمتر پشت یک آیکون مربع قرار گرفتند تا اینترفیس اپلیکیشن شلوغ نباشد.کشیدن دست روی نمایاب به طرف بالا و پایین باعث جابه‌جایی دوربین عقب و جلو نخواهد شد چون برای این کار باید از تاگل کنار دکمه شاتر استفاده کنید.

 

زمانی که در حالت عکاسی Photo قرار دارید در سمت مخالف دکمه شاتر تاگل‌های زیادی دیده می‌شود یعنی فلاش، تایمر، تنظیمات و همچنین تصویر حرکتی. با این حال یک دکمه دیگر نیز برای حالت زیبایی‌سازی چهره دیده می‌شود که از محدوده 0 تا 10 می‌توانید شدت زیبایی‌سازی تصویر را تغییر دهید ولی خبری از گزینه‌هایی مانند بزرگ‌ کردن چشم یا باریک‌ کردن چهره و غیره نیست.

 

به حالت عکاسی حرفه‌ای از طریق انتخاب‌کننده حالت عکاسی یا کشیدن دست روی دکمه ریلیز شاتر به سمت بالا می‌توانید دسترسی داشته باشید. در این حالت می‌توانید تعادل سفید، ایز، سرعت شاتر و جبران نوردهی را تغییر دهید و به صورت دستی فوکوس کنید.

سخت افزار

گوشی نوکیا ۶٫۲ ، یک گوشی میان رده بوده و دارای تراشه ۱۴ نانومتری هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۶۳۶ است. همچنین مجهز به پردازنده گرافیکی Adreno 509 می‌باشد. توجه داشته باشید که عملکرد این دستگاه می‌تواند باعث ایجاد احساس رضایت در کاربران شود، اما نباید انتظار اجرای بازی‌های فوق‌العاده سنگین را داشت، زیرا این گوشی به عنوان یک گوشی میان‌رده شناخته می‌شود و قطعا میان گوشی‌هایی که دارای پردازنده Adreno 640 هستند و نوکیا ۶٫۲ که دارای پردازنده گرافیکی Adreno 509 است، تفاوت‌هایی وجود دارد.

 

گوشی هوشمند Nokia 6.2 در سه مدل مختلف بر اساس تفاوت در میزان رم و حافظه ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد؛ این سه مدل عبارتند از:

 

  • ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

دوستان عزیز، توجه داشته باشید که هر سه مدل مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی هستند و بدین ترتیب، امکان افزایش حافظه ذخیره‌سازی تا ۵۱۲ گیگابایت دیگر هم فراهم است.

بررسی گوشی نوکیا 6.2

عملکرد

نوکیا ۶.۲ با اسنپ دارگون ۶۳۶ تغذیه می‌شود، یک چیپست که زمانی در رده متوسط بسیار کاربردی بود اما با گذر زمان، امروزه چندان از آن استقبال نمی‌شود. نمی‌توان گفت که اسنپ دراگون ۶۳۶ افتضاح است اما گوشی‌های هوشمند بسیار ارزان قیمت‌تری وجود دارند که از مدل‌های بهتر و قدرتمندتری استفاده می‌کنند. این سیستم در کنار ۳ یا ۴ گیگابایت رم قرار گرفته و حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این سخت‌افزار، ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود.

 

بعد از انجام بررسی‌ها و آزمایشات مختلف، در این بخش جدول تهیه شده از GeekBench را مشاهده می‌کنید. همانطور که انتظار می‌رفت نتایج حاصل از نوکیا ۶.۲ خیلی درخشان نیستند و این گوشی میان رده با چیپست تقریبا قدیمی‌اش در پایین جدول قرار گرفته است. اگرچه تراشه اسنپ دراگون ۶۶۰ موجود در نوکیا ۷.۲ نیز خیلی به روز نیست اما عملکرد بسیار بهتری را نسبت به نوکیا ۶.۲ از خود به نمایش می‌گذارد.

 

در بنچمارک AnTuTu نیز همانطور که می‌بینید، نوکیا ۶.۲ باز هم در پایین جدول قرار گرفته و نسبت به رقبای میان رده خود عملکرد ضعیف‌تری را به نمایش گذاشته است.

 

وقتی صحبت از عملکرد سخت‌افزار نوکیا ۶.۲ می‌شود، هم خبرهای بدی وجود دارد هم خبرهای خوب. اگر در وهله اول سراغ نکات مثبت و خبر‌های خوب برویم می‌بینیم که این گوشی هوشمند در شرایط مختلف به هیچ‌وجه داغ نمی‌شود. عملکرد حاصل از آن نیز بسیار متعادل و یکپارچه است و عموما اکثر نرم‌افزار‌ها به خوبی بر روی این سیستم عامل اندرویدی اجرا خواهند شد.

 

نمایشگر جاه‌طلب نوکیا ۶.۲ از ویژگی‌های اولیه‌ای برخوردار است و برای دریافت اعلان‌ها در نهایت صفحه نمایش را روشن می‌کند و خبری از قابلیت‌های عجیب نیست. روشن شدن گوشی بعد از بلند کردن آن و قابلیت always-on برای این نمایشگر وجود ندارد اگرچه اگر اعلان مشخصی را فراموش کنید توسط نور LED به شما یادآور خواهد شد.

 

و اما خبر بد. متاسفانه اسنپ دراگون ۶۳۶ یک تراشه قدیمی است و عملکرد آن بسیار ضعیف‌تر از دیگر رقباست. این تراشه نهایتا چندسال بتواند به فعالیت خودش در اوج ادامه دهد، با این‌حال GPU این سیستم عامل خیلی زودتر از این حرف‌ها از رده خارج می‌شود.

باتری گوشی نوکیا 6.2

به لطف برخورداری از یک باتری 3500 میلی‌آمپری شرکت نوکیا ادعا کرده که تنها با یک بار شارژ، نوکیا 6.2 می‌تواند دو روز دوام داشته باشد. به نظر می‌رسد که نوکیا 6.2 برای از دور خارج کردن گوشی‌های مقرون به صرفه در بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی، یک رقیب جدی است. این گوشی در مقابل برچسب قیمتی عالی یک طراحی دلپذیر، مشخصات کافی و  دوربین عالی را در اختیار کابران قرار داده است. 

 

جمع بندی

نوکیا 6.2 یکی از خوش‌دست‌ترین و زیباترین گوشی‌های بازار است که از نسخه خام اندروید بهره می‌برد و می‌تواند تصاویر پرتره واقعاً باکیفیتی بگیرد. متأسفانه مواردی که گفتیم، تنها نقاط قوت اصلی این موبایل به شمار می‌روند.

 

در واقع انتظار می‌رفت محصولات میان‌رده و جدید ساخته شده توسط شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال بهتر از این عمل کنند. البته این کمپانی در زمینه شیوه طراحی موبایل‌ها کم نمی‌گذارد ولی از نظر انتخاب چیپ‌ست یا دوربین چندان خوب کار نمی‌کند.مطمئناً افرادی هستند که همچنان محصولات نوکیا را به سایر برندها ترجیح می‌دهند ولی به این افراد باید گفت که با توجه به امکانات موجود در مدل نوکیا 6.2، دستگاه‌های باکیفیت‌تر و جذاب‌تری در بازار وجود دارد.

مزایا

  • شیوه طراحی فوق‌العاده و جذاب
  • بهره‌مندی از پوشش محافظ گوریلا گلس 3 در جلو و عقب
  • صفحه نمایش درخشان
  • پشتیبانی از گزینه پخش تصاویر با کیفیت HDR
  • نسخه خام اندروید و نبود نرم‌افزارهای از پیش نصب شده
  • کیفیت قابل قبول ویدیوهای ضبط شده با کیفیت 4K
  • کیفیت مناسب عکس‌های پرتره

معایب

  • کار نکردن گزینه پخش تصاویر با کیفیت HDR در برخی مواقع
  • دوام باتری معمولی و سرعت پایین شارژر
  • عملکرد کند و آهسته چیپ‌ست
  • کیفیت پایین تصاویر گرفته شده
  • کیفیت پایین ویدیوهای 1080p
  • تصاویر سلفی بی‌کیفیت
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 67
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 119
  • بازدید ماه : 576
  • بازدید سال : 6,179
  • بازدید کلی : 19,579