loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 98 سه شنبه 06 خرداد 1399 نظرات (0)

عده ای گوشی ایفون XS را کسل کننده ترین گوشی سال می دانند، چرا که همزمان با تولید در سایه مدل هایی همچون XS MAX با صفحه 6.5 اینچی و یا XR با قیمت مناسب تر و امکانات بهتر که در ماه اکتبر عرضه می شوند، قرار گرفته است. علاوه بر تمام این ها آیفون XS مزایایی دارد که مورد علاقه بسیاری از افراد و از جمله تیم بررسی و تحقیقاتی ما می باشد. در این مقاله به بررسی ویژگی ها و نقاط ضعف این گوشی به صورت حرفه ای خواهیم پرداخت.

طراحی گوشی ایفون xs

از نظر ظاهر هیچ فرقی بین آیفون‌های جدید و آیفون 10 وجود ندارد. تنها روش تشخیص آیفون‌های جدید اپل از نسل قبل اندازه است. با وجود اینکه اندازه آیفون 10 اس مکس از آیفون 10 بزرگ‌تر است اما در نگاه اول و حتی از روی اندازه هم نمی‌توان آیفون 10 اس را از آیفون 10 تشخیص داد. اگرچه تفاوت‌های جزئی‌ای در طراحی بخش‌های مختلف وجود دارد اما باید برای تشخیص این دو نسل از هم دقت بیشتری داشته باشید.

 

به‌هرحال آیفون 10 اس از نظر اندازه دقیقا شبیه به نسل قبلی است اما آیفون 10 اس مکس با اینکه از نظر ضخامت فرقی با نسل قبلی و آیفون 10 اس ندارد از نظر طول و عرض یک سر و گردن بزرگ‌تر از دو برادرش است که آن را دوست‌داشتنی‌تر می‌کند.

 

از نظر وزنی آیفون 10 اس نسبت به آیفون 10 حدود 3 گرم سنگین‌تر شده در حالی که آیفون 10 اس مکس با وزن 208 گرم از دو گوشی دیگر خیلی سنگین‌تر است.

 

جنس بدنه هر دو گوشی از شیشه و فلز ساخته شده است. سال گذشته نگرانی زیادی برای خط و خش افتادن روی فریم اطراف آیفون 10 وجود داشت اما اپل اینبار وعده داده که با آیفون‌هایی مقاوم‌تر از نسل قبل روبرو هستیم و هیچ نگرانی‌ای نباید در مورد کیفیت ساخت آن‌ها داشته باشید.

 

انتظار سر بودن را از هر دو گوشی داشته باشید زیرا به‌هرحال جنس هر دو از شیشه است و باید مراقب آن‌ها باشید اما اپل توانسته به خوبی بر سر بودن بیش از حد این گوشی‌ها غلبه کند و خوب به دست کاربر می‌چسبند. جای انگشت و لک و چربی روی بدنه و فریم اطراف دو گوشی باقی می‌ماند اما این موضوع زیاد نگران‌کننده نیست زیرا به‌طور حتم باید از قاب برای این گوشی‌ها استفاده کنید زیرا قیمت خیلی بالایی دارند.

 

همانند نسل قبل در قاب جلوی هر دو گوشی ناچ را مشاهده می‌کنید. این ناچ از نظر اندازه تفاوتی با نسل قبل ندارد و طول و عرضش تغییری نکرده است. حاشیه‌های صفحه‌نمایش بسیار کم هستند که همین امر سبب شده آیفون‌های جدید اپل صفحه‌نمایشی بزرگی داشته باشند در حالی که شاسی بزرگی ندارند.

 

نسبت ابعاد در صفحه آیفون 10 اس مکس از آیفون 10 اس بیشتر است به علت اینکه صفحه‌نمایش بزرگ‌تری برای این گوشی در نظر گرفته شده در حالی که ناچ همان اندازه را دارد و به همین خاطر اطراف ناچ فضای بیشتری در نظر گرفته شده است.پشتیبانی از IP68 یکی از پیشرفت‌های این گوشی نسبت به نسل قبل خودش است. با کمک این لایسنس می‌توانید به مدت 30 دقیقه بدون نگرانی تا عمق 2 متری از آیفون‌های جدید لذت ببرید.

 

طبق انتظاری که داشتیم خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون روی این گوشی‌ها نیست و اپل با جدیت تمام قصد حذف این مفهوم را از گوشی‌های هوشمند دارد. داخل جعبه دستگاه یه جفت هدفون ایرپادز قرار دارد که می‌توانید به‌طور مستقیم و با کمک درگاه لایتنینگ این هدفون‌ها را به گوشی متصل کنید منتهی با اتصال این هدفون به دستگاه دیگر امکان اتصال کابل شارژ دستگاه را ندارید. به لطف پشتیبانی هر دو گوشی از شارژ بی‌سیم می‌توانید بدون سیم این آیفون‌ها را شارژ کنید و نیازی به اتصال به کابل نداشته باشید.

 

سیم‌پیچی که برای شارژ بی‌سیم استفاده می‌شود زیر شیشه قاب پشتی پنهان شده است. اپل ادعا می‌کند که شارژر بدون سیم آیفون‌های جدید از نسل‌های قبلی عملکرد بهتری دارند علاوه بر اینکه سطح قابل پوشش از این ویژگی در این آیفون‌ها گسترده‌تر شده و راحت‌تر می‌توانید این محل را پیدا کنید.

 

بر خلاف سال گذشته خبری از آداپتور جک 3.5 میلی‌متری صدا به لایتنینگ داخل جعبه گوشی نیست و به همین سبب نمی‌توانید هدفون سیم‌دار غیراپلی خودتان را به گوشی متصل کنید و باید این دانگل را به صورت جداگانه بخرید.

 

iPhone Xs Max گوشی بزرگی است. وقتی می‌گوییم این گوشی بزرگ است باید باور کنید که با یک گوشی واقعا بزرگ سر و کار دارید و حتی اگر دستان بزرگی داشته باشید امکان کار کردن با یک دست با آن وجود ندارد. البته اپل از قابلیت‌هایی مانند Reachability استفاده کرده است تا بتوانید صفحه این گوشی را پایین بکشید و به محتواهایی که بالای صفحه‌نمایش داده می‌شوند با یکدست دسترسی داشته باشید اما همه مشکلات این نیست و باید از هر دو دست برای استفاده گوشی کار بکشید.

صفحه نمایش

وقتی ابعاد کلی دستگاه تغییر نکرده باشد، بعید است که با نمایشگر متفاوتی نیز رو‌به‌رو باشیم. همین‌طور هم هست و آی‌فون جدید نسبت به نسل گذشته تغییری در اندازه و نسبت نمایشگر نداشته و همچنان شاهد یک صفحه نمایش 5.8 اینچی از نوع Super AMOLED و با نسبت 19.5:9 در این گوشی هستیم که رزولوشن 2436 در 1125 را ارایه می‌دهد. با یک ضرب و تقسیم ساده می‌توانید متوجه شوید که در هر اینچ از نمایشگر این گوشی 458 پیکسل جای گرفته‌ است.

 

البته خوشبختانه در اینجا شاهد بهبودهایی هستیم و همه چیز همچون سابق نیست. نمایشگر سوپر رتینا آی‌فون Xs با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دیده می‌شود که پیش‌تر نمونه آن را در گوشی گیمینگ ریزر دیده بودیم. این نمایشگر همچنین از داینامیک رنج بسیار خوبی بهره می‌برد و به گفته سازنده نسبت به نسل قبلی تا 60 درصد بهبود داشته است.

 

نمایشگر همچنان از استانداردهای دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی می‌کند. این مدل رنگ‌ها را بسیار گرم و زنده به نمایش می‌گذارد و رنگ مشکی نیز در آن بسیار عمیق دیده می‌شود. به‌طور کلی نمایشگر آی‌فون Xs یکی از بهترین نمونه‌های تولید شده تا به امروز است و می‌توان آن را جدی‌ترین رقیب گلکسی نوت 9 سامسونگ در این زمینه به حساب آورد.

سیستم عامل و رابط کاربری

یفون XS اپل به طور پیش فرض از سیستم عامل iOS 12 بهره می‌برد که هم اکنون طی به روز رسانی برای آیفون X هم منتشر شده است. عملکرد سیستم عامل iOS 12 در آیفون XS بسیار روان، دقیق و بدون مشکل است و در حین کار با این گوشی هیچ لگ و تاخیری در آن دیده نمی‌شود. روان بودن عملکرد بستر نرم افزاری iPhone XS و هماهنگی آن با بستر سخت افزاری دستگاه به خوبی در حین بکارگیری آن قابل درک خواهد بود و این مسئله از نقاط قوت گوشی به شمار می‌رود.

 

با توجه به اینکه مثل آیفون X، دکمه هوم از آیفون XS هم حذف شده، بنابراین در سیستم عامل iOS 12 نصب شده روی این دستگاه دستورات اشاره‌ای خاصی تعیین شده‌اند که امکان جایگزین کردن خیلی از کارهایی که قبلا با فشردن دکمه هوم گوشی امکانپذیر می‌شدند را فراهم می‌کند. برای مثال برای دستیابی به لیست اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) کافیست کاربر انگشت خود را زیر صفحه نمایش گوشی قرار داده و تا وسط به سمت بالا بکشد و برای چند لحظه در همانجا مکث داشته باشد. بدین صورت لیست اپلیکیشن های اخیر نمایان می‌شود.یکی دیگر از ویژگی های خاصی که اپل در آیفون XS ارائه کرده با نام مموجی (Memoji) معرفی شده که تکمیل کننده یا نسخه ارتقاء یافته همان قابلیت انیموجی (Animoji) است که سال گذشته اپل از آن رونمایی کرد. به موجب این قابلیت کاربر می‌تواند تغییراتی را در اموجی هایی ایجاد کند که می‌خواهد حالت چهره وی در آن ها پیاده سازی شوند. برای مثال می‌توانید رنگ پوست اموجی را تغییر دهید یا برای او عینک بگذارید و غیره. پشتیبانی از سیری (Siri) هم می‌تواند یکی دیگر از قابلیت های خوب سیستم عامل iOS 12 در آیفون XS باشد که البته چندان برای ما ایرانی ها کاربرد ندارد. بنابراین به طور کلی iPhone XS اپل از نظر سیستم عامل و رابط کاربری یک گوشی بسیار عالی و با کیفیت است که هماهنگی خاصی مابین بستر نرم افزاری و سخت افزاری آن برقرار بوده و این مسئله منجر به افزایش سرعت عملکرد و پاسخگویی دستگاه می‌شود.

سیم کارت

نکته مهم در گوشی‌های جدید آیفون پشتیبانی آن‌ها از دو سیم‌کارت همزمان است منتهی تفاوتی با چیزی که تا کنون در گوشی‌های دو سیم‌کارته اندرویدی دیده بودیم وجود دارد. در نسخه جهانی هر دو گوشی یکی از سیم‌کارت‌ها فیزیکی است و سیم‌کارت دیگر سیم‌کارت الکترونیکی.

سیم‌کارت الکترونیکی به این معنی است که یک سخت‌افزار مشخص روی بورد آیفون‌ها قرار دارد که نیاز کاربر به استفاده از سیم‌کارت فیزیکی را از بین می‌برد. این سیم‌کارت الکترونیکی کمک می‌کند تا بدون تعویض فیزیکی سیم‌کارت بتوانید بین اپراتورها جا به جا شوید و تنها با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری اپراتور خودتان را تعیین کنید. در این بخش یک تفاوت بین آیفون 10 اس و آیفون 10 اس مکس وجود دارد. اپل برای بازار چین آیفون 10 اس مکسی را عرضه کرده است که به صورت فیزیکی از دو سیم‌کارت فیزیکی پشتیبانی می‌کند و به همین سبب می‌توانید با خرید آیفون 10 اس مکس که برای بازار چین عرضه شده در ایران هم از دو سیم‌کارت فیزیکی روی آیفون خودتان استفاده کنید. طراحی این درگاه به‌گونه‌ای است که فقط یک درگاه سیم‌کارت وجود دارد اما باید سیم‌کارت‌ها را پشت به پشت روی هم قرار دهید و از هر دوی آن‌ها استفاده کنید.

بررسی گوشی ایفون xs

اسپیکر

مانند نسل قبل شاهد حضور دو اسپیکر در گوشی‌های آیفون هستیم. امسال در عملکرد این اسپیکرها بهبودهایی صورت گرفته و به هم نزدیک‌تر شده‌اند؛ اسپیکری که در بالای گوشی و کنار خروجی صدای مخاطب قرار گرفته امسال بلندی صدایی شبیه به اسپیکر پایینی دستگاه دارد و از نظر بلندی صدا خیلی به هم نزدیک شده‌اند. اپل در پشت پنجره خروجی صدای مخاطب از اسپیکری کامل بهره برده که کمک کردن این دو اسپیکر به هم سبب می‌‌شود صدا خیلی بلند باشد در حالی که بیس هم قوی‌تر شده است. از این نظر آیفون 10 اس و آیفون 10 مکس بهترین اسپیکرهای موبایلی را در اختیار دارند که تا امروز دیده‌اید.

دوربین

در حالی که اپل برای تغییر دوربین آیفون X اقدامی انجام نداد اما در تولید آیفون XS جدید تغییرات شگرفی را در دوربین انجام داد.

 

مشخصات ظاهری دوربین iPhone XS مانند لنز ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱٫۸ درست شبیه به مدل آیفون X است.

 

هردوی این دوربین ها دارای ثبات لنزی هستند و توسط آن ها می توانند ویدئوهایی به حجم۴۰ K و با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه گرفت.

 

سنسور دوربین آیفون XS نسبت به مدل های قبلی بزرگ تر و در نورهای کم و تاریکی می توان عکس های باکیفیت تری گرفت.

 

ایرادی که در مدل های قبلی آیفون وجود داشت در آیفون XS برطرف شده است. رنگ ها و جزییات تصویر در آیفون XS تا حد بسیار زیادی بهبود داده شده است و سرعت باز شدن دوربین و عکسبرداری نیز نسبت به مدل های قبلی آیفون بسیار بیشتر است.

 

با وجود تکنولوژی اسمارت HDR در تصاویر گرفته شده توسط آیفون XS رنگ ها و شفافیت اغراق آمیز نخواهیم دید و تصاویر به طبیعی ترین حالت خود نمایش داده خواهند شد.

 

حالت عکسبرداری پرتره و نور این نوع از تصاویر هم به لطف وجود سنسورهای بزرگ تر و تکنولوژی اسمارت HDRدر آیفون XS بسیار بهبود یافته است.

 

اپل در حال حاضر یکی از جدیدترین و بهترین تکنولوژی ها در زمینه دوربین تلفن همراه را در اختیار دارد.

 

تکنولوژی دیگری که در دوربین آیفون XS وجود دارد با نام کنترل عمیق شناخته می شود. این تکنولوژی به شما اجازه می دهد که نقاط نامشخص و محو در تصاویر پرتره را تغییر دهید. می توانید نقاط محو را بیشتر کنید و یا آن را به طور کلی از تصویر حذف کنید. این خصوصیت اجازه می دهد تا در هر محیطی که خواستید عکس های تکی و با نمایش جزییاتی که می خواهید را داشته باشید.

 

اپل همچنین عنوان می کند که حالت پویایی تصاویر در ویدئوهای ضبط شده با دوربین آیفون XS بیشتر شده است.

 

همچنین نورپردازی این ویدئوها نیز بهبود داده شده است. ثبات این تصاویر بسیار عالی و بالا خواهد بود و ویدئوها بسیار طبیعی و نزدیک به زندگی واقعی هستند. صدای ضبط شده با تصویر نیز کیفیت استریو بالایی دارد و به بالاتر رفتن کیفیت ویدئوها کمک شایانی می کند.

باتری گوشی ایفون xs

اپل در زمان رونمایی مطابق سال‌های گذشته صحبتی در رابطه با حجم باتری نکرد. بنابراین هنوز نمی‌دانیم که باتری این گوشی چند میلی آمپری است! با این حال اگر بخواهیم به گفته‌های اپل اعتماد کنیم، باید بگوییم که نسبت به نسل قبلی، آی‌فون Xs شارژدهی بیشتری داشته که میزان آن در حدود نیم ساعت در روز خواهد بود. بنابراین با توجه به عدم تغییر ابعاد گوشی می‌توان گفت که در این مدل نیز همچون آی‌فون X شاهد یک باتری 2716 میلی‌آمپر ساعتی هستیم که حالا با توجه به بهبودهای پردازنده، شارژدهی بیشتری ارایه می‌دهد.

 

این گوشی از شارژ وایرلس پشتیبانی کرده و می‌توانید بدون سیم آن را شارژ کنید. آی‌فون Xs از فناوری شارژ سریع اختصاصی نیز بهره می‌برد که به موجب آن می‌توان گوشی را در مدت زمان نیم‌ساعت تا 50 درصد شارژ کرد اما متاسفانه شارژری که از این ویژگی پشتیبانی کند، همراه دستگاه عرضه نمی‌شود! بنابراین برای بهره‌مندی از این نعمتی که حالا میان‌رده‌های اندرویدی هم بدون منت در اختیار مشتری قرار می‌دهند، می‌بایست سری به بازار بزنید و پول بیشتری بابت یک شارژر اضافی بدهید!

کلام آخر

نمی‌خواهیم با گفتن این حرف که این آیفون‌های جدید بهترین گوشی‌های ساخته شده توسط اپل هستند، تکرار مکررات کنیم زیرا این حرف مصداق همه‌ی آیفون‌های جدیدی است که اپل هر سال معرفی می‌کند. گوشی‌های آیفون Xs  و Xs Max  کاری را که اپل سال گذشته با آیفون X آغاز کرده را در همه موارد مهم بهبود بخشیده‌اند. آن‌ها نه تنها جایگزین‌های مناسبی برای آیفون‌های سال گذشته محسوب می‌شود، بلکه در نوع خود گوشی‌های فوق العاده‌ای هستند و به لطف تمرکز ویژه‌ای که اپل بر روی یادگیری ماشینی و موتور عصبی A12 Bionic قرار داده، هر دو گوشی در زمینه نرم افزاری موفق ظاهر شده‌اند و قصد دارند همین روند خوب را ادامه دهند.

 

اما بهتر است به سوالی که در اول این مقاله پرسیده‌ایم، بازگردیم، آیا گوشی‌های اپل ارزش پولی را که بابت آن‌ها پرداخت می‌کنید را دارند؟ جواب این سوال به شما بستگی دارد، اگر شما هم اکنون از آیفون X استفاده می‌کنید، بهتر است به سراغ این نسل از آیفون‌های اپل نروید و نیازی هم به انجام این کار ندارید. بگذارید مسئله را مقداری شفاف‌تر بیان کنم، اپل کارهای فوق العاده‌ای در این گوشی‌ها انجام داده، اما گوشی آیفون ایکس شما پس از دریافت بروزرسان Ios 12، تفاوتی با آیفون‌های جدید نخواهد داشت و شما عملا چیزی را از دست نخواهید داد، در ضمن پرداخت این همه هزینه چندان منطقی جلوه نمی‌کند. اما اگر شما از کاربران آیفون‌های قدیمی هستید یا قصد دارید از اندروید به Ios‌ کوچ بکنید، سری آیفون Xs می‌تواند نیازهای شما را برطرف سازد. با این حال بهتر است تا ماه دیگر صبر کنید تا گوشی آیفون Xr عرضه شود. زیرا تا زمانی که آیفون Xr  روانه بازار نشود، نمی‌توان به طور قطعی گفت که کدام یک از این آیفون‌های جدید برای شما بهترین گزینه خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 236
  • بازدید ماه : 189
  • بازدید سال : 5,792
  • بازدید کلی : 19,192