loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 21 چهارشنبه 11 تیر 1399 نظرات (0)

به نظر من آیفون ۱۱ پرو (iphone 11 pro) بهترین گوشی اپل سال 2019 است و در نبرد با پادشاه اندروید برنده خواهد شد. این گوشی از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به آیفون XS که سال گذشته شرکت اپل به بازار عرضه کرد را دارد، اما آن را برگردانید و دوربین سه تایی را در پشتش مشاهده کنید، بهترین دوربین گوشی هوشمندی که تا به حال ساخته شده‌ است بر روی این گوشی قرار دارد. اپل در دوربین‌های این گوشی تکنولوژی Night Mode را اضافه کرده‌ است که قابلیت عکاسی در شب را مهیا می‌کند. به نظر من آیفون ۱۱ پرو بهترین دوربین هوشمند از همه جهات است. در ادامه به بررسی این محصول خواهیم پرداخت. شما عزیزان می توانید در اینجا خرید اقساطی ایفون 11 پرو را نیز تجربه کنید. با ما همراه باشید.

بررسی گوشی ایفون 11 پرو 

صفحه نمایش

اپل برای صفحه آیفون‌های  جدید خودش نام جدیدی هم برگزیده است. از این پس صفحه‌های آیفون‌ها را باید سوپر رتینا XDR بنامیم که به سبب رنج دینامیکی بالایی که دارند مفتخر به دریافت این نام شده‌اند. این صفحه جدید می‌تواند نوری برابر 800 نیتس از خودش ساطع کند و در مواقع ضروری توانایی تابش نوری برابر 1200 نیتس را هم دارد که عددی بسیار بزرگ برای نور صفحه‌نمایش یک گوشی هوشمند به حساب می‌آید.

 

رزولوشنی که برای این صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده تقریبا فول اچ دی است و عددی برابر 1242  در 2688 پیکسل دارد که توانسته تراکم پیکسلی‌ای برابر 458 پیکسل در هر اینچ را برایش به همراه بیاورد.

 

در یک کلام می‌توان گفت صفحه‌نمایش آیفون‌های جدید نور بسیار خوبی دارند و عمق رنگ مشکی در آن‌ها بسیار زیاد است. این صفحات رنگ‌ها را بسیار نزدیک به واقعیت نشان می‌دهند اما زمانی که کنار صفحه گوشی‌ای مانند نوت 10 پلاس یا اس 10 پلاس قرار می‌گیرد کمی بی حال و رنگ پریده هستند.True Tone ویژگی‌ای است که در صفحه این گوشی مانند نسل‌های قبلی قرار دارد. این ویژگی با کمک گرفتن سنسور نور 6 کاناله اصلاح رنگ سفید در این صفحه‌نمایش را انجام می‌دهد.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های این صفحه‌نمایش ورودی لمس 120 هرتزی است و این معنا را می‌دهد که بعد از لمس صفحه‌نمایش توسط انگشت کاربر آیفون به سرعت به این لمس پاسخ می‌دهد. این عدد هیچ ارتباطی با رفرش ریت یا همان نرخ به روزرسانی 90 هرتزی که در گوشی‌هایی مانند وان پلاس 7 پرو می‌بینیم ندارد و در آیفون 11 پرو مکس هم این نرخ به روزرسانی مانند بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار همان 60 فریم در ثانیه است.

 

بدون شک صفحه‌نمایش آیفون 11 پرو مکس یکی از بهترین صفحه‌نمایش‌های موبایلی دنیا به حساب می‌آید که می‌توانید از بازی کردن و مشاهده محتوا روی آن لذت ببرید.

دوربین

اپل برای قابلیت های تصویر برداری این دستگاه تلاش زیادی کرده و در بخش پشتی سه لنز دوربین 12 مگاپیکسلی تعبیه کرده که از نوع معمولی، تله فوتو و فوق عریض هستند. حالا دیگر نیاز نیست نگران جا نشدن سوژه ها در فریم صفحه باشید، با لنز جدید فوق عریض میتوانید بیش از 100 درجه از صحنه را پوشش دهید.

دوربین آیفون 11 پرو چیزی است که بسیاری از افراد به آن علاقه مند خواهند شد. نه به این خاطر که در مراسم معرفی آیفون های امسال تعریف و تمجید زیادی از آن شد، بلکه به این خاطر که یکی از قوی ترین المان های این دستگاه است.

البته یکی بودن رنگ این برآمدگی با بدنه، کمی از عجیب بودن این طراحی کاسته و رنگ مشکی ای که در این مقاله بررسی میکنیم هم زیبایی خاص دارد، ولی با اینحال به نظر میرسد قرار دادن چنین مربع بزرگی در پشت دستگاه، چندان ایده جالبی نیست.

اپلیکیشن دوربین، با اینکه دوباره طراحی شده ولی بازهم به اندازه رقبای اندرویدی کامل نیست. هیچ قابلیتی برای تعامل با شاتر با شست حرکتی یا عوض کردن دوربین جلویی و عقبی با سوایپ در این اپ وجود ندارد. خاموش کردن حالت شب هم با یک دست ممکن نیست.
در چند سال اخیر، بیشترین شکایت از سوی کاربران آیفون تصویر برداری ضعیف آن ها در محیط های کم نور بوده است. عکس های ثبت شده در اتاق های کم نور یا رستوران ها اصلا زیبا نبودند و توان رقابت با دوربین رقبای اندرویدی را نداشتند. ولی خبر خوب این است که اپل دست به کار شده و قابلیتی مثل Night Mode سامسونگ و گوگل را در آیفون های جدید به کار برده که به طور خودکار فعال میشود و در نور کم، عملکردی عالی دارد.

بررسی ایفون 11 پرو

سخت افزار

در رابطه با سخت‌افزار گفته می‌شود که آیفون ۱۱ پرو یکی از قدرتمندترین مدل‌های گوشی‌ آیفون و کل قلمرو موبایل تا به امروز به‌حساب می‌آید. زمانی که تراشه این گوشی موبایل را مورد بررسی قرار می‌دهیم، مشخص می‌شود که ادعای شرکت اپل خیلی هم دور از واقعیت نبوده است. این تراشه به ۸.۵ میلیارد ترانزیستور مجهز شده که بهبود ۲۰ درصدی عملکرد پردازشی را برای آن به ‌ارمغان آورده است. همچنین عملکرد ماشین یادگیری این پردازنده نیز عالیست و می‌تواند به طور میانگین یک‌ تریلیون دستور را در یک ثانیه انجام دهد.

.

iphone 11 pro همانند دو نسخه دیگر به Apple A13 Bionic مجهز شده که در حال حاضر قوی‌ترین پردازنده‌ موجود در قلمرو گوشی‌های پرچم‌دار در‌ نظر گرفته می‌شود. دارای ۶ هسته شامل دو هسته Lightning با فرکانس ۲٫۶۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Thunder با سرعت ۱٫۸ گیگاهرتز است. این پردازنده بر اساس معماری ۷ نانومتری ساخته شده که تاثیر بسزائی در پایین آمدن مصرف باتری دارد. پردازنده گرافیکی آن هم Apple GPU بوده که دارای ۴ هسته است iPhone 11 Pro در سه نسخه ۶۴/۴ و ۲۵۶/۴ و ۵۱۲/۴ گیگابایتی عرضه شده؛ اما از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. در بنچمارک گیگبنچ آیفون ۱۱ پرو در عملکردهای تک‌هسته‌ای امتیاز ۵۴۷۲ و در چند هسته‌ای‌ها امتیازی برابر با ۱۳۷۶۹ را به ‌دست آورده است.

باتری گوشی ایفون 11 پرو

عمر باتری آیفون 11 پرو، از iPhone XS سال گذشته بهتر است و با یک روز استفاده سنگین هم نتوانستیم گنجایش آن را به صفر برسانیم. بدنه پشتی هم به علت استفاده از رنگ مات، بسیار کمتر از آیفون های سال گذشته میلغزد

قابلیت جذاب شارژ معکوس بیسیم که امسال به پرچمداران سامسونگ و هواوی اضافه شد، در آیفون های جدید وجود ندارد. البته این دور از انتظار نبود، چرا که شایعات قبل از معرفی رسمی، حاکی از این بود که اپل نتوانسته نتیجه مورد نظر را از این قابلیت بگیرد.

این ماجرا درست مثل AirPower یا همان پد شارژ بیسیم اپل است که در نهایت کنسل شد. البته واضح است که کوپرتینویی ها علاقه چندانی به اجرای این قابلیت نداشته اند، چرا که به طور کلی استقبال چندانی هم به شارژ معکوس از دستگاه هایی که خود نیاز شدیدی به انرژی دارند، نشد.

اپل طبق رسم همیشگی، گنجایش باتری این دستگاه را از iPhone XS بزرگتر کرده است. در مراسم معرفی، ادعا شد که iPhone 11 Pro میتواند چهار ساعت بیشتر از iPhone XS دوام بیاورد، بنابراین به راحتی میتوان انتظار عمر باتری یک روزه را داشت.

iPhone XR اولین محصول اپل بود که توانست به این مهم دست یابد، بنابراین امیدواریم این نکته در 11 پرو جدید هم حضور داشته باشد.

جمع بندی

بدون شک آیفون 11 پرو مکس بهترین آیفونی است که تا امروز عرضه شده و اگر کاربری باشید که با قیمت زیاد و البته اکوسیستم تقریبا بسته و محدود اپل مشکلی نداشته باشید این گوشی می‌تواند بهترین انتخاب شما در بازار به حساب بیاید.

 

در این آیفون با وجود اینکه طراحی تفاوت زیادی با نسل قبل ندارد و وزن زیاد یکی از معضلات آن است اما هنوز هم می‌توانید حس کاملا لوکسی را تجربه کنید و اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که علاوه بر لوکسی امکانات جذابی برای دوربین در کنار کیفیت خوب تصاویر ثبت شده داشته باشد این آیفون می‌تواند به انتخاب خوبی برای شما تبدیل شود. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 87
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 228
  • بازدید ماه : 685
  • بازدید سال : 6,288
  • بازدید کلی : 19,688