loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 29 جمعه 09 خرداد 1399 نظرات (0)

تقریبا می توان گفت پس از استیو جابز، اپل با سیل پیوسته ای از انتقادات مواجه بوده است. زمانی تقاضای کاربران و رسانه ها ساختن گوشی هایی با نمایشگر بزرگتر بوده و گاهی اوقات اضافه شدن برخی امکانات به رابط کاربری iOS. اما اپل به سبک و سیاق رهبر سابق خود تا آنجا که توانسته در برابر انتقادات از خود مقاومت نشان داده و پس از گذشت چند سال درخواست ها را به تدریج وارد پلتفرم های سخت افزاری و نرم افزاری خود کرده است. گوشی های آیفون همواره سیبل اصلی انتقادات از اپل بوده اند. در سال های اخیر اپل از تولید یک آیفون در سال به معرفی سه گوشی با ابعاد مختلف رسیده است اما کاربران باز هم انتظارات بیشتری از این شرکت داشته اند. در اتفاقی که بر خلاف سیاست های چند سال اخیر این کمپانی به حساب می آید، در سال 2017 به جای معرفی گوشی های آیفون 7 اس (و 7 اس پلاس) شاهد رونمایی از دو گوشی جدید با نام های 8 و 8 پلاس بوده ایم. روال کاری اپل اینطور نشان می دهد که تغییر شماره سری گوشی به معنی اجرای تغییرات بزرگ و چشمگیر و اضافه شدن پسوند s به انتهای هر سری به معنی ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری هستند و این الگو در سال های اخیر تکرار شده است. در نتیجه حذف کردن 7 اس و معرفی آیفون 8 نشان انتظارات را درباره تغییرات موجود در گوشی های جدید افزایش می دهد. اما آیا آیفون های جدید لایق تغییر شماره سری هستند؟ اگر تصمیم به خرید ایفون 8 پلاس را دارید بهتر است تا پایان این مطللب همراه ما باشید.

بررسی گوشی ایفون 8 پلاس

طراحی 

از روبرو که به آیفون 8 نگاه کنید دقیقا سه نسل آیفون پیش روی شما قرار می‌گیرد. در قاب جلو این آیفون کاملا شبیه به آیفون نسل قبلی است. اما قاب پشتی بخش متفاوت این نسل است. بعد از 5 نسل اپل قاب فلزی را کنار گذاشت و بار دیگر از قاب شیشه‌ای برای بخش پشتی گوشی استفاده کرد. اولین بار اپل در آیفون 4 از قاب شیشه‌ای استفاده کرد و بعد از 4S روی به فلز برای قاب پشتی آورد. در این نسل جدید برای استفاده از شارژ بی‌سیم اپل مجبور شد بار دیگر روی به شیشه بیاورد.

آیفون 8 از نسل قبلی حدود 0.2 میلی‌متر ضخیم‌تر و حدود 10 گرم سنگین‌تر است. استفاده از شیشه در قاب پشتی سبب شده تا گوشی از نسل‌های قبلی لیزتر شود و ریسک افتادنش افزایش پیدا کند علاوه بر این بعد از کمی استفاده اثرانگشت روی قاب می‌ماند اما در نسخه‌ای که ما در اختیار داشتیم و رنگ طلایی داشت این لک‌ها دیده نمی‌شدند.

گوشی مانند نسل قبل به آب و گردوخاک مقاوم است و با خیال راحت می‌توانید زیر باران با گوشی کار کنید یا اگر آب رویش ریخت نگران نباشید؛ اما توجه کنید که هنگام خیس بودن نباید گوشی را شارژ کنید.

 

کلید پاور سمت راست گوشی در کنار درگاه سیم‌کارت قرار دارد و کلیدهای ولوم و سایلنت کردن هم سمت چپ. پایین گوشی درگاه ارتباطی لایتنینگ و دو طرفش سوراخ‌هایی که یکی میکروفون و دیگری اسپیکر را در زیرش جای داده قرار دارند. بالای گوشی هیچ گزینه‌ای نیست و همان‌طور که انتظار داشتیم خبری از هدفون جک 3.5 میلی‌متری صدا نیست.قاب جلویی کاملا شبیه به نسل قبلی است. صفحه‌نمایش حدود 65.4 درصد از قاب جلو را اشغال کرده است. پایین صفحه‌نمایش کلید Home قرار دارد که نقش سنسور اثرانگشت را هم به دوش می‌کشد. این کلید به صورت فیزیکی کار نمی‌کند و لمسی است اما به ویژگی 3D Touch مجهز است بدین‌صورت با کمی فشار دادن آن لرزشی زیر دست انجام می‌گیرد که حس کلیک کردن را به کاربر می‌دهد.

قاب پشتی همان‌طور که گفتیم از شیشه ساخته شده اگرچه جنس قاب با نسل قبلی تفاوت دارد اما از نظر طراحی، البته به جز خط‌های آنتن، با نسل قبلی یکسان است. دوربین با لنز بیرون زده در کنار میکروفون دوم و فلاش دوتایی سمت چپ و بالا قرار دارند. لوگوی اپل و نام آیفون هم کمی پایین‌تر در این قاب دیده می‌شوند. خبری از خط‌های آنتن در این قاب نیست و همین امر سبب شده تا طراحی بسیار زیباتر از نسل‌های قبلی باشد.

فریم اطراف گوشی هم از فلز ساخته شده و خط‌های آنتن در 4 طرف دیده می‌شوند. جنس فریم اطراف هنوز هم بسیار خوب است و حس خوبی را هنگام لمس منتقل می‌کند.

در مجموع آیفون 8 با صفحه‌نمایش 4.7 اینچی‌اش بسیار خوش‌دست است و به راحتی می‌توانید تنها با یک دست با آن کار کنید و به تمام صفحه‌نمایش دسترسی داشته باشید. بعد از کلی کار کردن با گوشی‌های صفحه‌نمایش بزرگ اکنون که گوشی‌ای با این ابعاد پیش رویمان قرار گرفته کار کردن با آن بسیار لذت‌بخش است به‌خصوص اینکه با گوشی به نام آیفون روبرو هستیم که کیفیت ساخت بسیار بالایی هم دارد.

صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش دقیقا همان است که در نمونه اصلی قابل مشاهده است یعنی در اندازه 5.5 اینچ طراحی شده و از رزولوشن 1280× 720 پیکسل برخوردار می باشد. البته شفافیت این نمایشگر به گونه ای است که در طول روز و در مقابل نور شدید آفتاب نیز به راحتی می توانید برنامه های نمایش داده شده بر روی گوشی را مشاهده کنید و در عین حال نیز با زاویه دید 180 درجه نیز ارائه شده تا بدون تاری دید و یا اینکه خللی در نمایش برنامه ها ایجاد شود به مشاهده تصاویر و متن های مورد نظر بپردازید. قسمت بکگراند گوشی و هوم اسکرین آن نیز دقیقا همانند نمونه اصلی بوده و به اندازه ای خوب و با کیفیت است انگار گوشی اصلی را در دست گرفته اید و در واقع با طرح IOS منوهای گوشی را مورد استفاده قرار می دهید. البته جالب اینجاست که دوربین این گوشی نیز دقیقا مانند نمونه اصلی با سنسور 13MP طراحی شده است.

دوربین

دوربین اصلی آیفون 8 پلاس از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که از قابلیت‌های مختلفی همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم بدون افت کیفیت تا 2 برابر، فوکوس اتوماتیک با تشخیص مرحله‌ای و غیره پشتیبانی می‌کند. یک چراغ فلش چهارگانه هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است. اگر بخواهیم در یک کلام کیفیت دوربین اصلی آیفون 8 پلاس را توصیف کنیم، شاید بهترین کلمه "فوق‌العاده" باشد! به جرئت می‌توانید بگوییم که دوربین کمتر گوشی پتانسیل لازم برای رقابت با دوربین اصلی آیفون 8 پلاس اپل را دارد.

دوربین سلفی آیفون 8 پلاس هم از یک سنسور باکیفیت 7 مگاپیکسلی تشکیل شده است که تجربه‌ای دلنشین را برایتان به ارمغان می‌آورد. ضمنا دوربین دوگانه (اصلی) آیفون 8 پلاس حالت پورتریت (Portrait Mode) و پورتریت لایتنینگ (Portrait Lightening) هم پشتیبانی می‌کند که منجر به اضافه کردن افکت‌های نوری جالبی به عکس‌ها می‌شوند. پس دوربین اصلی و سلفی باکیفیت هم یکی دیگر از اصلی‌ترین نقاط قوت آیفون 8 پلاس اپل محسوب می‌شوند.

سیستم عامل و نرم افزار

گوشی iPhone 8 Plus  فول کپی همانند iPhone 7 Clone مجهز به سیستم عامل اندروید می باشد . به همین دلیل می توانید  انواع اپلیکیشن های اندرویدی را روی آن نصب و اجرا نمایید یعنی به سادگی می توانید برنامه های اندروید را از اینترنت دانلود نموده و روی گوشی نصب کنید . ضمنا این گوشی دارای رابط کاربری قویتری نسبت به سایر مدلهای آیفون 8 پلاس طرح هست به همین منظور بازیهای HD و سنگین را به راحتی و بدون وقفه اجرا خواهد کرد. از دیگر قابلیت نرم افزاری می توان به سنسور های ویژه این گوشی اشاره کرد که شامل سنسور Proximity یا همان سنسور مجاورت است که موجب خاموش شدن صفحه نمایش هنگام مکالمه می باشد. از همه مهمتر امکان نصب انواع برنامه های همراه بانک : سپه ، تجارت ، بانک ملت ، ملی ، صادرات و ... است. همچنین پشتیبانی از زبان و منوی فارسی در تمامی قسمت ها حتی منوها و برنامه ها است.

سخت افزار

سنسور اثرانگشت داخل کلید Home قرار دارد. این سنسور همانند نسل‌های گذشته عمل می‌کند و علاوه بر اینکه سرعت خوبی دارد دقتش هم بسیار زیاد است. متاسفانه هنوز خبری از فعال شدن سنسور بدون فشار دادن نیست و برای اینکه سنسور فعال شود باید انگشت خودتان را روی آن فشار دهید.

آیفون 8 به آخرین پردازنده ساخت اپل یعنی A11 Bionic مجهز است. این پردازنده جدید به ادعای اپل 25 درصد از نظر کارایی بهتر از نسل قبلی است. این پردازنده 6 هسته‌ای است که 4 هسته پرقدرت آن 70 درصد از نسل قبل سریع‌تر شده‌اند و 2 هسته دیگر کم‌مصرف هستند. اپل روی این پردازنده در حدود 4.3 میلیون ترانزیستور به کار برده است.

 

پردازنده گرافیکی جدید اپل به ادعای این کمپانی 30 درصد سریع‌تر شده و از همه مهم‌تر 50 درصد هم مصرف انرژی‌اش کمتر است. کنار پردازنده این گوشی از حافظه رم 2 گیگابایتی بهره برده شده است که از بسیاری پرچم‌داران اندرویدی کمتر است؛ اما این نکته نباید شما را نا امید کند زیرا به لطف هماهنگی زیاد سیستم‌عامل با سخت‌افزار دستگاه، آیفون 8 عملکرد بسیار بهتری از بسیاری اندرویدی های بازار دارد.

 

آیفون 8 نه تنها در انجام بازی‌های  و برنامه‌های سنگین عملکرد بسیار خوبی دارد در اجرای بازی‌های AR (واقعیت افزوده) هم بسیار تواناست. اگرچه تعداد بازی‌ها و برنامه‌های از این دست هنوز خیلی کم هستند اما همان چند برنامه‌ای که تا امروز راه خودشان را به اپ استور باز کرده‌اند به خوبی هر چه تمام روی آیفون 8 اجرا می‌شوند.نمی‌توانیم بگوییم آیفون 8 به هیچ وجه داغ نمی‌شود؛ کمی داغ شدن در گوشی‌های امروزی امری کاملا طبیعی است. آیفون 8 در هنگام استفاده بسیار سنگین کمی داغ می‌شود و این داغ شدن کاملا محسوس است. داغ شدن بیشتر در بخش بالایی دستگاه یعنی جایی که پردازنده قرار دارد دیده می‌شود.

در بخش اسپیکر گوشی هیچ تغییری مشاهده نمی‌شود. مانند گذشته دو اسپیکر برای آیفون 8 در نظر گرفته شده است. یکی از این اسپیکرها پایین گوشی و اسپیکر دیگر در داخل خروجی صدای مخاطب قرار گرفته است. از نظر کیفیت شاید بتوان گفت کیفیت صدای اسپیکرها کمی بهتر شده اما بلندی صدا همانند سابق است. اگرچه تغییری در این بخش دیده نمی‌شود اما هنوز هم کیفیت و بلندی صدا بسیار خوب هستند. مانند نسل قبلی خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون در این گوشی نیست اما اگر بخواهید از هدفون‌های با سیم به جز هدفون‌های اصلی گوشی استفاده کنید با تهیه یک تبدیل لایتینگ به جک 3.5 میلی‌متری که اپل عرضه کرده امکان استفاده از هدفون‌هایتان وجود دارد.

باتری و صدا گوشی ایفون 8 پلاس

صدای تولید شده توسط بلندگوهای استریوی آیفون 8 پلاس شفاف و بدون ایراد است. حتی در محیط های شلوغ هم می توانید روی عملکرد بی نقص این بلندگوها حساب باز کنید. ضمن اینکه در هنگام مکالمه هم سیستم حذف نویز فعال به همراه میکروفن اختصاصی در رساندن بهتر و با کیفیت تر صدای شما به طرف مقابل به کمکتان خواهد آمد. در بخش صدا بد نیست به نبود پورت 3.5 میلیمتری هم اشاره کنیم. اپل اولین تولید کننده بزرگی بود که پورت 3.5 میلیمتری هدفون را از گوشی های خود حذف کرد و پس از آن اندرویدی ها نیز از همین الگو استفاده کردند. با این حال کاربران هنوز نتوانسته اند با این تغییرات سازگار شوند.

پورت لایتنینگ در آیفون 8 پلاس میزبان هدفون های جدیدی خواهد بود که به تکنولوژی جدید اپل مجهز شده اند اما استفاده مکرر از این پورت می تواند نگرانی درباره کاهش طول عمر آن را نیز به همراه داشته باشد. ایده اولیه اپل استفاده از هدفون های بلوتوث است اما قیمت بالای این دستگاه ها باعث شده بیشتر کاربران همچنان از هدفون های قدیمی و عموما با کیفیت خود که از پورت 3.5 میلیمتری استفاده می کردند وفادار بمانند. اپل نیز با وجود قرار دادن یک هدفون با پورت لایتنینگ در بسته بندی، یک دانگل تبدیل لایتنینگ به 3.5 میلیمتری نیز در جعبه آیفون 8 پلاس قرار داده است. پیش از این خریدن همین دانگل چیزی در حدود 20 دلار برای کاربران آیفون هزینه در بر داشت.

در بخش باتری اپل عموما به شعار “رساندن کاربر به شارژ قبل از خواب” وفادار مانده است اما این بار آیفون 8 پلاس عملکرد بسیار خوبی را در مدیریت مصرف باتری از خود به نمایش می گذارد. با وجود ظرفیت 2691 میلی آمپر ساعتی باتری، در استفاده عادی می توان روی 1.5 روز کاری همراهی آیفون 8 پلاس حساب کرد. بخشی از این طول عمر به ابعاد نمایشگر و کیفیت آن باز می گردد و بخشی دیگر به بهینه سازی سیستمی و عملکرد مناسب پردازنده A11 وابسته است. علاوه بر این اضافه شدن قابلیت شارژ سریع و شارژ بیسیم هم اپل را به رقابت بازگردانده اند. به کمک قابلیت شارژ سریع می توان آیفون 8 پلاس را در مدت 30 دقیقه به میزان 50 درصد شارژ کرد که شاید به خوبی رقبای اندرویدی نباشد اما در کلاس آیفون ها بسیار مناسب است. البته از نظر مدت زمان شارژ کامل عملکرد آیفون 8 پلاس به خوبی طول عمر باتری آن نیست و برای 0 تا 100 کردن باتری به زمانی در حدود 3 ساعت نیاز خواهید داشت.

آیفون 8 پلاس می توانست نشانگر اصلاحات در گوشی های آینده اپل باشد؛ این دستگاه شاهد سخت افزار ارتقا یافته نسبت به نسل قبل و تغییر در جنس مواد سازنده بدنه است که می توانست با توجه به روال سابق اپل یک سال کاربران این شرکت را راضی نگه دارد؛ اما معرفی آیفون 10 باعث می شود تردیدها درباره این دستگاه افزایش یابد. در ایران کاربران به دلیل تفاوت قیمت بسیار بالای آیفون 8 پلاس و آیفون 10 می توانند دلایل بیشتری برای انتخاب کردن این دستگاه نسبت به مدل گران قیمت تر داشته باشند، اما با واقعی تر کردن قیمت ها، برگزیدن آیفون 8 پلاس نسبت به آیفون 10 بسیار دشوار خواهد بود.

خرید گوشی ایفون 8 پلاس

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی نسبتا جامع آیفون 8 پلاس اپل پرداختیم. سعی کردیم تا بیشتر بخش‌های اصلی مربوط به این گوشی را به چالش بکشیم و از شرح مواردی همچون قابلیت‌های نرم افزاری، اسپیکر، آنتن دهی و غیره گوشی صرف نظر کنیم. در انتها دسته‌بندی نقاط قوت و ضعف این گوشی به شرح زیر خواهند بود:

 

نقاط قوت

  • بدنه مقاوم فلزی و شیشه‌ای
  • پشتیبانی نمایشگر از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch)
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • پردازنده فوق‌العاده قدرتمند
  • دوربین اصلی و سلفی عالی
  • شارژدهی خوب باتری و پشتیبانی از شارژ بیسیم و شارژ سریع

نقاط ضعف

  • ظاهر نه چندان متفاوت در مقایسه با آیفون 7 پلاس
  • ظاهر نه چندان مدرن در مقایسه با پرچمداران اندرویدی
  • سرعت شارژ پایین باتری
  • قیمت گران
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 105
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 312
  • بازدید ماه : 265
  • بازدید سال : 5,868
  • بازدید کلی : 19,268