loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 30 چهارشنبه 26 آذر 1399 نظرات (0)

چندی پیش در اولین نقدم در مورد این گوشی، اشاره کردم که آیفون SE بهترین انتخاب برای سالمندان یا فرزندانتان است اما اگر یکی از خوره‌های تکنولوژی باشید احتمالا انتخاب مناسبی به عنوان گوشی اصلی شما نخواهد بود. با این حال در استفاده‌ی طولانی مدت متوجه شدم که نکات زیادی در مورد این گوشی کوچک دوست‌داشتنی وجود دارد که من قدردان آن‌ها هستم. بنابراین بدون مقدمه بیشتر برویم سراغ بررسی ایفون SE در استفاده دراز مدت:

نمایشگر گوشی ایفون se اپل

با اینکه شاسی تکراری گوشی هنوز برای ما جذاب است، در مورد صفحه نمایش این اعتقاد را نداریم. آرزو می کردیم صفحه نمایش آیفون 6s را روی این گوشی می دیدیم. اپل در صفحه نمایش های خود هیچ زمان به پیکسل ها دقت نمی کند و بیشترین تمرکز خود را به کیفیت این صفحات معطوف می کند. اپل برای این گوشی از صفحه نمایشی با کیفیت 640×1136 پیکسل استفاده کرده، این در حالی است که سامسونگ در حال حاضر بهترین صفحه نمایش های موبایلی دنیا را با کیفیت 2560×1440 پیکسل تولید می کند. اما تصور نکنید که اپل احمق است! زیرا با این تعداد پیکسل که در صفحه نمایش آیفون SE دیده می شود، این صفحه به اندازه ای باکیفیت است که نمی توان ایرادی به آن گرفت. خوانایی متون در این صفحه نمایش بسیار لذت بخش است و هیچ مشکلی با کوچک ترین متن ها نخواهید داشت. با چشم غیرمسلح و از فاصله بسیار نزدیک نیز هیچ پیکسلی را نمی توانید تشخیص دهید.

زیر نور خورشید این کیفیت خوب ثابت می ماند و می توانید با خیال راحت به تمام محتوا بدون هیچ افت کیفیتی دسترسی داشته باشید.

یک ویژگی جدید را از یاد نبریم که در آیفون 6s شاهدش بودیم و در این گوشی از دست رفته است. این ویژگی چیزی نیست جز 3D Touch یا همان لمس سه بعدی. اگرچه ما هیچ اعتقادی به این ویژگی نداریم و لمس سه بعدی را چندان کاربردی نمی بینیم و جنبه سرگرمی آن را پر رنگ تر می دانیم، با توجه به شناختمان از اپل، انتظار دیدن این ویژگی را در آیفون SE نیز داشتیم.

به هرحال صفحه نمایش آیفون SE کیفیت قابل قبولی دارد و کار کردن با آن لذت خاص خودش را دارد. هرچند صفحه نمایش این گوشی در برابر صفحه نمایش های آمولد سامسونگ حرف زیادی برای گفتن ندارد، باید قبول کنیم که درنوع خود یکی از بهترین هاست.

دوربین

قیمت 400 دلار، سال 2020، دوربین تکی. این سه کلمه، مواردی هستند که معمولا این روز‌ها شنیدن آن‌ها تعجب‌آور خواهد بود. آیفون جدید اپل تنوع دوربین‌ها را باور ندارد و می خواهد به جای آن‌ها، یک دوربین با کیفیت بهتر را در اختیار بگذارد. این دوربین تکی 12 مگاپیکسلی دقیقا مشابه همانی است که در آیفون 8 دیده بودیم. سنسور به‌کار رفته در این دوربین متعلق به شرکت سونی می‌باشد که دارای پیکسل‌های 1.22 میکرونی بوده و از فوکوس خودکار با تشخیص فاز، پشتیبانی می‌کند. همچنین این دوربین دارای لرزشگیر اوپتیکال می‌باشد که خبر امیدوار کننده ای برای یک محصول میان‌رده به شمار می آید و لنز این دوربین طوری کالیبره شده است که عملکرد بهتری در زمینه واقعیت افزوده در اختیار بگذارد.

شاید در ابتدا فکر کنید که کیفیت تصویر آیفون 8 در سال 2020 چندان خوشایند نخواهد بود؛ اما حقیقت این است که استفاده از تراشه جدید با پردازنده سیگنالی بهتر، در کنار قابلیت smart HDR باعث خواهد شد که کیفیت تصاویر پیشرفت چشمگیری داشته باشد. همچنین به لطف استفاده از تراشه جدید، آیفون SE 2020 قادر به ثبت تصاویر پرتره با دوربین تکی می‌باشد؛ اما متاسفانه اپل حالت شب جدید خود را برای این گوشی در نظر نگرفته است.

رابط کاربری دوربین مشابه چیزی است که پیش از این در گوشی‌های اپل دیده بودیم. حالت‌های مختلف دوربین در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با کشیدن انگشت می توان بین آن‌ها جا به جا شد. خود دکمه شاتر کاربردهای بیشتری را در اختیار می‌گذارد. به عنوان مثال با نگه داشتن این دکمه و کشیدن آن به سمت راست می توان فیلمبرداری را شروع کرد و تکرار این عمل به سمت چپ، عکاسی پی در پی را در اختیار خواهد گذاشت.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون se

اپل ادعا می‌کند عمر باتری آیفون SE مشابه با آیفون 8 است. که میزان پخش ویدیوی محلی را تا 13 ساعت ، پخش فیلم تا 8 ساعت و تا 40 ساعت قابلیت پخش صوتی را داراست.

آیفون 2020 SE از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند ، یعنی تنها در 30 دقیقه باتری تا 50 درصد شارژ خواهد شد. البته شارژ سریع نیاز به یک آداپتور برق USB-C دارد که حداقل 18 وات انرژی برقی را ارائه دهد ، که شامل آداپتورهای مدل 29/30W می‌باشد که دارای قیمتی حدود 49 دلار در فروشگاه اپل است.

iPhone SE2 با بدنه ای شیشه‌ای با سیم پیچ داخلی برای استفاده شارژر بی‌سیم دارد تا از شارژ بی سیم مبتنی بر Qi پشتیبانی کند.

جمع بندی

آیفون SE در حال حاضر ارزان ترین و کوچک ترین آیفون بازار محسوب می شود که طرفداران خاص خودش را هم دارد و در بازارهای مختلف مورد استقبال قرار می گیرد. قبل از خریدن این گوشی باید ببینید که آیا می تواند نیازهای شما را برطرف کند یا خیر.

اگر می خواهید آیفون جدید بخرید اما نمی خواهید بالای 16 میلیون خرج کنید، آیفون SE جدید تنها گزینه پیش روی شماست. اگر به دنبال خوش دست ترین گوشی پرچمدار بازار هستید، به اکوسیستم اپل و آپدیت های چندین و چند ساله اش علاقه مندید، و تجربه کم نقص از گوشی هوشمند برایتان اهمیت زیادی دارد، آیفون SE می تواند نیاز شما را برآورده کند.

از طرفی اگر به دنبال یک گوشی جدید با طراحی مدرن و به روز هستید، ظرفیت باتری و سرعت شارژ برایتان اهمیت دارد، و به دوربین های چندگانه با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال یا عکاسی فوق عریض علاقه دارید، آیفون SE گزینه مناسبی برایتان نخواهد بود. برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 74
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 139
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 346
  • بازدید ماه : 299
  • بازدید سال : 5,902
  • بازدید کلی : 19,302